Tolka denna p-skylt
Hej!
Hur tolkar ni denna p-skylt? Gäller 08-22 bara måndag-fredag, eller alla dagar i veckan?
Hej!
Hur tolkar ni denna p-skylt? Gäller 08-22 bara måndag-fredag, eller alla dagar i veckan?
Överklaga. Du har inte parkerat fel.
Överklaga. Be att få ut foton! Granska dessa noga.
Dom verkar vara med i svepark och därmed följer också vissa åtanganden.
Ok, såg att ni redan överklagat nu. Men jag skulle ändå ringa dem, förklara läget och fråga varför det är krav på p-skriva när det inte är någon tidsgräns på parkeringen. Vad är syftet?
Vi har överklagat, men de har avslagit den..
Har du kommit fram till något nytt? hur blev överklagandet?
Ta det till tinget.
Ja, svaret blev att ?ärendet vidhålls? och de anser fortf att vi parkerat fel. Vi har bett vår brf kika på detta (de som har parkeringen) och de är på vår sida. Så så fort alla är tillbaka från sina semestrar hoppas jag få svar.
Ja, kanske.. men orkar man för 300 spänn liksom.. Har fullt upp som det redan är! Men om vi gör det är det bara för sakens skull och inte pengarna.
Så resonerar många som får fel lappar. om jag var i din sits hade jag gjort som i mitt inlägg där jag skrev om att be styrelsen ta kontakt med sin kontaktperson för genomgång av skyltning och avtal.
Och här kommer bilden!
Det är en parkering där du får stå i 4 timmar med p-skiva 08-22.
All annan tid så är det p-tillstånd som gäller.
Står du till vänster om skylten ska du betala avgift och bortse från ovanstående.
Har du p-tillstånd får du stå där när som på dygnet å behöver ingen p-skiva. Men p-bolaget är jätte jobbiga å dom drar aldrig tillbaka för dom vet att man inte överklagar. Jag fick 800 i böter på min egna privata parkering för dom mena på att man behövde ha tillstånd där. Fast ja man behövde det på andra sidan gatan för där var hyr parkeringar. Fick hålla på jätte mycket för å bli av med den bötern.