• Anonym tipsare

Tolka denna p-skylt

Hej!

Hur tolkar ni denna p-skylt? Gäller 08-22 bara måndag-fredag, eller alla dagar i veckan?

• Svar på tråden Tolka denna p-skylt
  • Anonym tipsare
    Tox skrev 2018-07-10 09:49:55 följande:

Överklaga. Du har inte parkerat fel.

Är du helt säker? Vi har överklagat men med avslag. Kvarstår nu att lämna in stämningsansökan till tingsrätten. Jag struntar i pengarna (det är 300 kr liksom), utan nu har det blivit en principsak och jag blir galen på parkeringsvakter som inte kan läsa skyltar!
  • Anonym tipsare
    Ljbs skrev 2018-07-10 13:20:24 följande:

Överklaga. Be att få ut foton! Granska dessa noga.

Dom verkar vara med i svepark och därmed följer också vissa åtanganden.

Vi har överklagat, men de har avslagit den..
  • honeyfresh
    Anonym tipsare skrev 2018-08-04 20:19:28 följande:
    Har du kommit fram till något nytt? hur blev överklagandet?
  • Bjoer
    Anonym tipsare skrev 2018-07-09 20:36:49 följande:
    Det står ?p-skiva saknas?, därav min tråd. Jag anser ju att vi felaktigt har fått böter. Irriterande med lapplisor som inte kan reglerna. Ska ringa imorgon!
    Eftersom det inte finns någon tidsgräns så behövs ingen p-skiva. Den är ju bara till för att se till att man inte överskrider begränsad parkeringstid, dvs 4-tim på vardagar. På helgen behövs ingen skiva. Ring och be dem dra tillbaka bötern. Den är felaktig.
  • Bjoer

Ok, såg att ni redan överklagat nu. Men jag skulle ändå ringa dem, förklara läget och fråga varför det är krav på p-skriva när det inte är någon tidsgräns på parkeringen. Vad är syftet?

• Ljbs
    Anonym tipsare skrev 2018-08-04 20:19:28 följande:

Ta det till tinget.
  • Anonym tipsare
    honeyfresh skrev 2018-08-07 15:05:34 följande:

Har du kommit fram till något nytt? hur blev överklagandet?

Ja, svaret blev att ?ärendet vidhålls? och de anser fortf att vi parkerat fel. Vi har bett vår brf kika på detta (de som har parkeringen) och de är på vår sida. Så så fort alla är tillbaka från sina semestrar hoppas jag få svar.
  • Anonym tipsare
    Ljbs skrev 2018-08-07 17:00:07 följande:

Ta det till tinget.

Ja, kanske.. men orkar man för 300 spänn liksom.. Har fullt upp som det redan är! Men om vi gör det är det bara för sakens skull och inte pengarna.
  • Ljbs
    Anonym tipsare skrev 2018-08-08 19:15:35 följande:

Ja, svaret blev att ?ärendet vidhålls? och de anser fortf att vi parkerat fel. Vi har bett vår brf kika på detta (de som har parkeringen) och de är på vår sida. Så så fort alla är tillbaka från sina semestrar hoppas jag få svar.

Kontaktpersonen till parkeringsbolaget borde kunna begära makulation och föreningen kräva att dom i samråd med parkeringsbolaget ser över skyltning och brf:ena önskemål kring hur bevakning ska ske.

Be brf styrelsen titta över avtalet som skrivits med parkeringsbolaget och se om någon i styrelsen har makulationsrätt.
  • Ljbs
    Anonym tipsare skrev 2018-08-08 19:16:51 följande:

Ja, kanske.. men orkar man för 300 spänn liksom.. Har fullt upp som det redan är! Men om vi gör det är det bara för sakens skull och inte pengarna.

Så resonerar många som får fel lappar. om jag var i din sits hade jag gjort som i mitt inlägg där jag skrev om att be styrelsen ta kontakt med sin kontaktperson för genomgång av skyltning och avtal.
  • Anonym tipsare
    Ljbs skrev 2018-08-08 20:57:37 följande:

Så resonerar många som får fel lappar. om jag var i din sits hade jag gjort som i mitt inlägg där jag skrev om att be styrelsen ta kontakt med sin kontaktperson för genomgång av skyltning och avtal.

Yes! Det är det vi gjort Väntar svar i mitten av augusti...
  • matteand
    Anonym tipsare skrev 2018-07-08 07:47:17 följande:

Och här kommer bilden!

Det är en parkering där du får stå i 4 timmar med p-skiva 08-22.

All annan tid så är det p-tillstånd som gäller.

Står du till vänster om skylten ska du betala avgift och bortse från ovanstående. 
  • Anonym tipsare
    matteand skrev 2018-08-09 07:52:31 följande:

Det är en parkering där du får stå i 4 timmar med p-skiva 08-22.

All annan tid så är det p-tillstånd som gäller.

Står du till vänster om skylten ska du betala avgift och bortse från ovanstående. 

Fast tveksamheten i detta fall är om 08-22 gäller mån-fre eller alla dagar i veckan, vilket framgår flera gånger tidigare i tråden. P-tillstånd krävs för övrigt ALL tid till höger om skylten.
  • mia1234

Har du p-tillstånd får du stå där när som på dygnet å behöver ingen p-skiva. Men p-bolaget är jätte jobbiga å dom drar aldrig tillbaka för dom vet att man inte överklagar. Jag fick 800 i böter på min egna privata parkering för dom mena på att man behövde ha tillstånd där. Fast ja man behövde det på andra sidan gatan för där var hyr parkeringar. Fick hålla på jätte mycket för å bli av med den bötern.

Svar på tråden Tolka denna p-skylt