Aniiee skrev 2018-07-05 22:41:55 följande:
Jag undrar också vad ni äter som innehåller tomater överallt och hela tiden. Jag kan inte ens tänka ihop 10 rätter på rak arm som innehåller tomater.
Bara en supersnabb koll, men....
Arlas vegetariska veckomatsedel: 2/7 med tomat
Mathems vegetariska 3dagarskasse 2/3 med tomat
och ICAs vegetariska 3dagars (senaste) 1/3
Så..... satsa på att gå in på Arlas hemsida och kolla. De har definitivt något.
Det är tomat i mycket har jag förstått det som av en som är allergiker på tomat.
Kaviar, tacos och en massa saker.
Han kunde inte äta saker han inte visste vad det var i, just för de smyger in tomatpuré och annat i sina produkter.
Och vet när jag titta ett tag så blev man ibland förvånad vart man har tomat, som tex kaviar.
Men maträtter utan tomat, det bör vi kunna hitta precis hur många vi vill, nästan.
Eller som det är bara helt går ta bort rätt av.
Men en laxpasta kanske, det tar ungefär den tid det tar och koka pastan(tagliatelle).
Det man har är röktlax, lök, vitlök, citron, citron zest, cream fraiche, fiskbuljong, röd parpika, dill och svartpeppar.
Har en skvätt Nolliy prat i bland och om man har hemma, kan funka med en torr sherry också.
Handlar bara om att fräsa löken mjuk, sen blanda i allt utom den rökta laxen,dill, paprika och citronjosen.
Låt puttra, i med resten, men smaka av med citronjosen och svartpepparn.
Denna funkar till många fiskarter, så bara byta ut fisken mot annat.
Men kom ihåg fisk ska inte tillagas mer än lätt, så alltid det sista och inte koka.
Om man nu inte ha stora mängder, då msåte man ju värma på det lite mer.