• Fjäril kär

Tips på sommarmat önskas!!

Önskar tips på bra sommarmat i vardagen. Lätta att ta till när hettan inte gör det omöjligt att vara i heta kök.

Bor i lägenhet och kan inte bara springa ut och grilla hur som helst. (och varma ugnar var ju det jag ville undvika)

Sallad och filmjölk känns ju lite sådär lagom fantasilöst

• Svar på tråden Tips på sommarmat önskas!!
  • Fluffer

Kan rekommendera lidls feta i vakuum förpackning något märke på erdos. De plus vattenmelon och då piele del sapo som etta, halloumi som två. Kör tapas stuk. Feta mozzarella sallad eller halloumi wraps. Chevre toast honung ugn, med manglade nötter över. Quorne soppa som reder sig själv med mjölk och creme fraiche bas och citron, dill, buljong är fräsch för sommaren. Serveras med bröd. Kan även rekommendera Lidls valnötsbröd. Även Coop, Lidls äpple juice i rund flaska. Är du köttätare så köp italiensk tunnskivad parma, coppa, salami, bresola eller annan typ av delikatess som du gillar. Annars är torkade små tomater i ugn, lättare pasta pesto. Finns säkert en del som älskar fil, yoghurt med tips på fröer, nötter, frukter och andra grönsaker och dess kombinationer. Jag är inne på tapas tapas tapas ^~^ wraps för man kan fylla med vad som helst, banderos tortilla tycker jag är godas och finns på Willys tror jag. Funderar på köra lite åt grekiskt håll. Annars om man grillar sparris, halloumi. Just citron är ett komplement jag gärna har till dryck eller mat. Tar själv tips på friska till rätter eller tilltugg med nyanser <3

Har kräftsoppa med smörstekta grovrivna morötter som är lyxig och fet men tänkte försöka hålla det så lång ifrån så mkt värme länge och för fettigt ^^

Svar på tråden Tips på sommarmat önskas!!