Operera gallan eller vänta?
Hej!
Behöver era råd!!! <3
Fick i går konstaterat att jag har grus i gallablåsan samt är något inflammerad i den också. Har haft ont i magen i flera år och har det senaste halvåret haft jättemånga smärtanfall då jag haft otroligt ont och spytt och så. Sedan några veckor tillbaks är det dock lite bättre förutom en molande känsla i magen. Läkaren som gjorde ultraljudet så på en gång att jag behöver operera bort gallblåsan för att bli av med mina besvär.
Till saken hör att jag är 30 år och min kille och jag har precis bestämt oss för att försöka bli med barn. Vi har inga barn och längtar så efter att skaffa familj. Väntetid för operation av gallblåsan brukar vara flera månader. Jag känner att jag inte riktigt har ro att vänta? Jag är inte direkt superung och det kan ju ta ett tag att bli gravid. Så frågan är hur jag ska göra?
Har någon av er varit i en liknande sits? Hur skulle ni gjort? Väntat på operation och därefter försökt bli gravid? Eller försöka bli gravid redan nu och hoppas på det bästa? Gallan brukar ju göra sig påmind för många som är gravida men jag kanske kan leva med den smärtan ett tag till. Så länge det inte är skadligt för barnet liksom.