fanola skrev 2018-07-02 13:31:00 följande:
Och nu för tiden är också folk väldigt duktiga på att kritisera redan sårade människor som de inte har en blekaste aning om hur fan de mår. Så de finns ju nån för allt, inte sant?!
Nej då, jag kritiserar ingen, och absolut inte TS, men jag vill ändå komma med en synpunkt:
När man väljer att behålla, det lilla livet som är i den kvinnan. Det är bara hon som har ansvaret sen då? Eller det kan bli?
Vad tror man om den man vill ha barn med, och så sticker de bara? De fattar tydligen inte innebörden, att alstra ett barn?
Tänk om han inte vill dela vårdnaden? Skita i sitt ansvar som pappa till barnet. Barnet är 4 månader gammalt. Det behöver 2 föräldrar. En mamma, som antagligen sitter och ammar, halva dygnet., och som skulle tycka att det var så nice, om en pappa, kunde ta deras lilla älsklingsbarn, så den lila mamman kanske fick duscha, i lugn och ro.
Det är nog det jag stör mig på mest. Att man föder barn, för en ev.eventuell framtid. Men sen skiter det sig, för det var inte så kul för HONOM?
Därför tycker jag att man skall känna varandra rejält, och komma överens om att vill ha barn.
Så man inte bara lämnar, när barnet är 4 månader, 1 år, eller 6.
Jag tror att den lagen är fel, att det bara är mamman som får bestämma. Vad med idioten, som inte hade kondom i bakfickan?
Jag tror nog att många män får skärpa sig, om de inte vill åka på 7/7.
Men det handlar alltid om 2 idioter. Och mycket kärlek för stunden. Det handlar också om att man tar ansvar, när man väljer att föda ett barn, med en som man lämnar, när man har en 4 månaders liten baby. Barn vill ha: Mamma och pappa, om de kan. Om inte, så får det väl bli. 7/7?