• Anzil

När kan jag öta? - Var på tandhygenist - Poleringspasta och skrapade bort tandsten

Hej!

Jag var på tandhygienisten och jag tror alla rutiner var att skrapa bort tandsten och hon körde även poleringspasta.

Jag glömde dock att fråga när jag kunde äta igen.

Brukar det inte vara inom sex timmar, eller hur är det egentligen?

• Svar på tråden När kan jag öta? - Var på tandhygenist - Poleringspasta och skrapade bort tandsten
  • Anzil

Jag skulle bland annat skrapa bort tandsten hos tandhygienisten.

Under behandlingen av ''borren'' så kände jag där att hon nästa kanske använde lite väl för hårt. Men jag sa ingenting, jag tänkte att lite smärta skall man ändå kunna ta emot.

Jag har riktigt aldrig haft ilningar förut.

Hon skrapade både bort tandsten och även använde polering för tänderna.

Efter besöket har jag avstått ifrån att äta någonting, men funderar på att äta snart. Jag fick inte bekräftelse över hur länge jag skulle stå emot mat.

Jag drack alldeles nyss och en känsla som jag tror att jag riktigt aldrig haft förut. Är ilningar. Kan jag möjligtvis ha skadat mina tänder, där hon skrapade bort tandsten?

Jag är lite orolig.

• Pope Joan II

Du kan äta efter en timme och borsta tänderna som vanligt på kvällen om du fått en fluorbehandling. 

Jag har svårt att tänka mig att du skulle behöva vara orolig för något alls, men du är väl generellt en orolig människa, eller?

• Anzil

Jag har fortfarande ilningar i tänderna. Gick nästan inget vidare när jag skulle borsta tänderna.

Jag kommer inte alls ihåg att det var såhär det blev efter ett besök till tandhygienisten.

Kan mina tänder ha skadats?

• Långbenopluto
    Anzil skrev 2018-06-28 21:07:55 följande:
    Jag har fortfarande ilningar i tänderna. Gick nästan inget vidare när jag skulle borsta tänderna.

Jag kommer inte alls ihåg att det var såhär det blev efter ett besök till tandhygienisten.

Kan mina tänder ha skadats?
    Nej, men en tandhals kan ha blottats.

Köp Sensodyn tandkräm så blir det bättre.
Svar på tråden När kan jag öta? - Var på tandhygenist - Poleringspasta och skrapade bort tandsten