På gröten - Istället för mjölk, vad kan man lägga på?
Att enbart tillaga gröt och lägga på tallriken blir det ju lite torrt, men om man inte vill ha mjölk på sin gröt. Vad kan man lägga på istället?
Att enbart tillaga gröt och lägga på tallriken blir det ju lite torrt, men om man inte vill ha mjölk på sin gröt. Vad kan man lägga på istället?
Väldigt trevligt.
Vilken ersättningsprodukt för mjölk som helst, som mandeldryck, sojadryck, havredryck, risdryck etc.
Personligen tycker jag dock att mjölk krävs på gröten, har lärt mig att byta ut den mot havredryck i kaffet (iKaffe är riktigt bra!) men just på gröten vill jag ha mjölksmaken.
Och med "mjölk" menar jag då den mjölk som kommer i mjölkpaketen på affären, dvs mjölk från ko. Det brukar inte finnas annan mjölk i handeln så det är ganska självklart för mig.
Skulle du låta en kossa dricka din bröstmjölk?
Vilken ersättningsprodukt för mjölk som helst, som mandeldryck, sojadryck, havredryck, risdryck etc.
Personligen tycker jag dock att mjölk krävs på gröten, har lärt mig att byta ut den mot havredryck i kaffet (iKaffe är riktigt bra!) men just på gröten vill jag ha mjölksmaken.
Och med "mjölk" menar jag då den mjölk som kommer i mjölkpaketen på affären, dvs mjölk från ko. Det brukar inte finnas annan mjölk i handeln så det är ganska självklart för mig.
*Kräks*
*Kräks*
Eller så kan du göra välling istället för gröt. Urenkelt och mättande.
Fast havre till havre, det blir för mycket havre för mig! Och mjölkfett är en smakförstärkare på ett annat sätt än oljan som är tillsatt i iKaffe. Men man tycker olika!
Havregrynsgröt:
Själv tycker jag om mjölk, lingonsylt eller äppelmos.
Mina kollegor brukar ha mosad banan, bananbitar med kanel, jordnötssmör med banan, rivet äpple med kanel. De brukar inte använda mjölk.
Hmm..Kommer inte på fler kombinationer men några förslag iaf.
*Kräks*
Soyadryck och mandeldryck. Och det heter inte mjölk. Det heter komjölk.