• Timal89

Följas åt till ett plus?

Hej!

Det vore roligt att följa andra som oxå precis bestämt sig för att bli gravida. Höra era tankar, känslor och kanske tips?

Jag är 29 och min pojkvän (min man om 3v!!!!!!) 32.

Känns som vi tillhör ?de äldre? som skaffar barn. (Okej jag vet att det inte är så men alla jag känner är under 25..)

Finns de fler som i samma sits här? Så kan vi vänta in ÄL tsm ;)

Väntar barn gravid ägglossning
  • Svar på tråden Följas åt till ett plus?
  • Ereya
    Thorax skrev 2018-07-07 21:27:54 följande:

Välkommen hit också <3

Nej absolut ingen tant röd imorgon, juli är våran månad där allt går vägen har jag beställt

Men hej, vad kul att du också är här <3 Ja helt klart är juli vår månad!!! Banne Mig!
  • Thorax
    Ereya skrev 2018-07-07 21:39:16 följande:

Men hej, vad kul att du också är här <3 Ja helt klart är juli vår månad!!! Banne Mig!

Jag är överallt haha.

Ja nu är det på tiden, och en bra månad denna juli tycker jag
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Ereya
    Thorax skrev 2018-07-08 08:06:28 följande:
    Jag är överallt haha.

Ja nu är det på tiden, och en bra månad denna juli tycker jag
    Hahaha! Du verkar då så vettig så jag är glad att råka på dig överallt :) 

Juli är en mycket bra månad. En perfekt månad. BIM+2 idag och... ingeeeet plus! Inte ens den minsta lilla linje på testet, helt tvärdött. Kör med Babyplan Early. Jävlaste skit. Min mens är aldrig sen och jag vet ju att jag hade ägglossning och exakt vilka timmar, iom att det var den starkaste ägglossningen sen tidernas begynnelse (eller sen jag kom in i puberteten). Plussade superskarpt på BIM-1 första gången. Finns de som inte plussar förrän långt, långt senare, så jag får väl ställa in mig på en lång men rolig jobbvecka och sen testa till helgen om jag inte fått mens då.

SÅ sen har min mens definitivt inte varit förr! 
  • Thorax
    Ereya skrev 2018-07-08 08:14:59 följande:

Hahaha! Du verkar då så vettig så jag är glad att råka på dig överallt :) 

Juli är en mycket bra månad. En perfekt månad. BIM+2 idag och... ingeeeet plus! Inte ens den minsta lilla linje på testet, helt tvärdött. Kör med Babyplan Early. Jävlaste skit. Min mens är aldrig sen och jag vet ju att jag hade ägglossning och exakt vilka timmar, iom att det var den starkaste ägglossningen sen tidernas begynnelse (eller sen jag kom in i puberteten). Plussade superskarpt på BIM-1 första gången. Finns de som inte plussar förrän långt, långt senare, så jag får väl ställa in mig på en lång men rolig jobbvecka och sen testa till helgen om jag inte fått mens då.

SÅ sen har min mens definitivt inte varit förr! 

Haha tack så mycket :)

Jag är inte så förtjust i bandyplan, varken äl test eller gravidtest. De verkar ofta ge blankt eller falskt utslag. Nr jag testade med äl så sa den jag hade de i 1 vecka haha, testade samtidigt med restlagrets som sa ingen Äl.

Tur att tiden går snabbt när man jobbar :)
  • AlexandraGG

Tyvärr blev det missfall i helgen så nu väntar man bara på att man ska sluta blöda. Frågan är bara hur snabbt man vågar igen, hoppas på att mensen blir regelbunden snabbt så man kan ha lite kolla på ägglossning 

• Thorax
    AlexandraGG skrev 2018-07-09 07:56:40 följande:

Tyvärr blev det missfall i helgen så nu väntar man bara på att man ska sluta blöda. Frågan är bara hur snabbt man vågar igen, hoppas på att mensen blir regelbunden snabbt så man kan ha lite kolla på ägglossning 

Beklagar verkligen, så tråkigt. Försök igen så fort no känner er redo för det.
  • AlexandraGG
    Thorax skrev 2018-07-09 08:29:41 följande:
    Beklagar verkligen, så tråkigt. Försök igen så fort no känner er redo för det.
    Tack, hade redan mentalt ställt in mig på att få minst 1 missfall med tanke på hur vanligt det är. Känner oss redo att försöka direkt igen, hoppas bara att ägglossningen kommer igång direkt. 
  • Thorax
    AlexandraGG skrev 2018-07-09 11:07:22 följande:

Tack, hade redan mentalt ställt in mig på att få minst 1 missfall med tanke på hur vanligt det är. Känner oss redo att försöka direkt igen, hoppas bara att ägglossningen kommer igång direkt. 

Ja de flesta får ju som du säger flera gånger men märker inget. Kroppen är ju fantastisk så den kommer nog snabbt igång :)
  • Timal89
    AlexandraGG skrev 2018-07-09 07:56:40 följande:

Vad tråkigt med MF. Beklagar :(

Jag är oxå inställd på minst ett MF.. nån som vet hur vanligt de är? Hur? långt gången? var du?
  • AlexandraGG
    Timal89 skrev 2018-07-09 13:49:19 följande:
    Vad tråkigt med MF. Beklagar :(

Jag är oxå inställd på minst ett MF.. nån som vet hur vanligt de är? Hur? långt gången? var du?
    Jag läste någonstans att 1 av 4 graviditeter slutar i missfall, jag var i vecka 6-7 
  • mammatill2boys

1 av 4 graviditeter känns ju lite mkt tycker jag.. i för sig så är ju alla dom MF inräknade där som man inte ens märker, som lika bra kunde varit mens.. Lite läskigt om det är så många. jag känner typ ingen som fått missfall som jag hört om.

• AlexandraGG
    mammatill2boys skrev 2018-07-09 14:16:11 följande:

1 av 4 graviditeter känns ju lite mkt tycker jag.. i för sig så är ju alla dom MF inräknade där som man inte ens märker, som lika bra kunde varit mens.. Lite läskigt om det är så många. jag känner typ ingen som fått missfall som jag hört om.

Tycker också de låter mycket men precis som du säger så är det många som inte vet om att de får missfall, 15 % av alla kända graviditeter slutar i missfall
  • Thorax

Hur går det för alla?

Här är jag på ÄL+8 som tidigast så en evighet kvar känns det som.

• Ereya
    Thorax skrev 2018-07-10 06:32:14 följande:

Hur går det för alla?

Här är jag på ÄL+8 som tidigast så en evighet kvar känns det som.

En helvetets mensvärk och syndaflod. Bye bye förhoppningar. Har ägglossning nästa helg igen, bara på't igen. Lycka till, jag håller tummarna för dig och resten av er. Låt mig veta hur det går.<3 Nu drar jag mig undan ett tag, fram tills nästa äl och då borde du ha plussat, iiiih!
  • Thorax
    Ereya skrev 2018-07-10 07:41:57 följande:

En helvetets mensvärk och syndaflod. Bye bye förhoppningar. Har ägglossning nästa helg igen, bara på't igen. Lycka till, jag håller tummarna för dig och resten av er. Låt mig veta hur det går.<3 Nu drar jag mig undan ett tag, fram tills nästa äl och då borde du ha plussat, iiiih!

Men nej :(

Så ledsen för din skull.

Ja men mer troligt så syns vi i augustitråden :D
Svar på tråden Följas åt till ett plus?