• Juustjeen

Följas åt? Med eventuellt bf 2019

Hej! Någon som vill följas åt med eventuellt bf 2019?

Har ägglossning om två dagar, har börjat se stegring nu på ägglossningstesten. Har 3 barn sedan innan ???? Hoppas fler hoppar på tåget så vi har någon att skriva av oss till ????

• Svar på tråden Följas åt? Med eventuellt bf 2019
  • EmmaAF
    GrabbarnaOchJag skrev 2018-08-19 14:19:33 följande:
    vad tråkigt att ni behövt vara med om detta... har sjukvården någon strategi på hur ni ska undvika att drabbas igen? 

Nä ingen mer strategi än några mer ul kontroller.. men då detta var andra gången det hände ska vi stå på oss mer vid nästa graviditet...

Nu vill jag starta bebisverkstan, helst redan igår..

Vi har iaf köpt hem en massa vitaminer och "kurer" som kanske kan hjälpa till
  • Anonym (Sanna)
    EmmaAF skrev 2018-08-18 09:02:44 följande:

Hej förresten!

Vill gärna hänga med er i väntan på bebis!

Jag är så sjuuuukt splittrad just nu men ändå är mitt ljus i tunneln en bebis och vi båda vill försöka på nytt igen nu.

Vi förlorade vår son Mille -16 i vecka 17+1 och nu har vi precis vår dotter Lily i vecka 23+2, båda av infektioner...

Är i desperat behov just nu av att äta allt möjligt för att gynna kroppen att "starta" om

Beklagar ni förlorat två. Så sorgligt! Hoppas ni kan få hjälp vid nästa graviditet så det inte blir infektioner igen. Håller tummarna du plussade snart igen.
  • Anonym (Sanna)

Hur går det för alla?

Här är det dags för äl igen inom några dagar. Jag hoppas verkligen på september månad och att vi skulle slippa gynutredning som ändå dröjer pga lång väntetid.

• Trullis82
    Anonym (Sanna) skrev 2018-08-31 07:58:47 följande:

Hur går det för alla?

Här är det dags för äl igen inom några dagar. Jag hoppas verkligen på september månad och att vi skulle slippa gynutredning som ändå dröjer pga lång väntetid.

Hej där!

Idag är det 10 dagar sen jag tog Ovitrelle sprutan så imorgon ska jag testa med gravidkollens sticka och se om man kan få något svagt. Annars blir det cb veckoindikator på dag 15.

Hur går det för dig då?

Tänkte på att du skrev gynutredning..... har i försökt på egen hand såhär långt och nu sökt för en utredning?
  • Anonym (Sanna)
    Trullis82 skrev 2018-08-31 16:27:20 följande:

Hej där!

Idag är det 10 dagar sen jag tog Ovitrelle sprutan så imorgon ska jag testa med gravidkollens sticka och se om man kan få något svagt. Annars blir det cb veckoindikator på dag 15.

Hur går det för dig då?

Tänkte på att du skrev gynutredning..... har i försökt på egen hand såhär långt och nu sökt för en utredning?

Så spännande du ska testa. Jag håller tummarna!

Ja det har inte blivit av att kolla upp bättre förrän nu. Förra hösten bokade jag tid på ett privatgyn (via nätet) men de hörde aldrig av sig och tiden gick. Sen tipsade min bm mig om ett annat ställe i maj men när jag ringde dit tog de inte emot nya patienter förrän till hösten. När jag ringde dit nu var det två månaders väntetid. Tänker det är något galet med hormonerna och/eller något hinder i äggatocken eller så går det helt enkelt inte längre. Vi fortsätter köra på som vanligt tills vi fått tid och kan utreda vad som fattas.
  • Trullis82
    Anonym (Sanna) skrev 2018-08-31 23:30:56 följande:

Så spännande du ska testa. Jag håller tummarna!

Ja det har inte blivit av att kolla upp bättre förrän nu. Förra hösten bokade jag tid på ett privatgyn (via nätet) men de hörde aldrig av sig och tiden gick. Sen tipsade min bm mig om ett annat ställe i maj men när jag ringde dit tog de inte emot nya patienter förrän till hösten. När jag ringde dit nu var det två månaders väntetid. Tänker det är något galet med hormonerna och/eller något hinder i äggatocken eller så går det helt enkelt inte längre. Vi fortsätter köra på som vanligt tills vi fått tid och kan utreda vad som fattas.

Okej, då e jag med

Ja det kan vara ett simpelt problem.

Jag har ju två barn som blivit till på normalt vis utan problem. Men nu gick det inte så vi sökte hjälp.

Känslan som infinner sig när man får svart på vitt vad problemet är o äntligen får hjälp är obeskrivlig....

Lycka till med er utredning o tänk på att kolla maken oxå. Problemet behöver inte ligga hos dig
  • jess06
    mammatill2boys skrev 2018-08-16 16:41:16 följande:

Beklagar<3

Enl bm så sa hon att ofta har man fått tidiga missfall utan att veta om det. Dom sa till mig att inte testa mig innan BIM (helst 2 veckor efter) av just den anledningen.

Det verkar som att det är väldigt lätt att bli gravid igen efter MF pga hormonerna fortfarande är kvar i kroppen om nu dom orden kanske kan vars lite tröstande.

Styrkekram

Jag har hört precis samma så det stämmer nog. Idag är jag på Bim-5 eller -6, fick ägglossning väldigt fort igen. Känner mig gravid precis som förra månaden men jag avvaktar med att kolla.
  • Trullis82

Jag har kollat o jag e gravid. Men på dag 12 så väldigt tidigt. Fick missfall 6/6 o var då i v 7

Enl min läkare e det inte vanligt med missfall men vanligare med tidigt än sent missfall.

Så ska man gå på det ovan skrev skulle man behöva vänta 4 v efter BIM eftersom det var då jag fick missfall

• Anonym (Sanna)

Hur känns det Trullis? Grattis igen!

Själv är jag mellan äl och bim. Den långa väntan är här. Försöker ta det lugnt men kollar såklart av kroppen. Det är för tidigt för några symtom än. Börjar smörja med progesteronkrämen imorgon.

• Trullis82
    Anonym (Sanna) skrev 2018-09-09 07:20:45 följande:

Hur känns det Trullis? Grattis igen!

Själv är jag mellan äl och bim. Den långa väntan är här. Försöker ta det lugnt men kollar såklart av kroppen. Det är för tidigt för några symtom än. Börjar smörja med progesteronkrämen imorgon.

Hej Sanna!

Det känns både häftigt o oroligt. Jag är så himla rädd för att något ska gå på tok. Så rädslan tar över glädjen.

Jag försöker hålla mig lugn men det är helt omöjligt.

Jag har flera symptom som illamående, trötthet, svullen mage, ömma bröst o ett jävla humör

Jag hoppas verkligen att min oro lägger sig med tiden för det här är sååå jobbigt
  • Anonym (Sanna)
    Trullis82 skrev 2018-09-09 08:06:17 följande:

Hej Sanna!

Det känns både häftigt o oroligt. Jag är så himla rädd för att något ska gå på tok. Så rädslan tar över glädjen.

Jag försöker hålla mig lugn men det är helt omöjligt.

Jag har flera symptom som illamående, trötthet, svullen mage, ömma bröst o ett jävla humör

Jag hoppas verkligen att min oro lägger sig med tiden för det här är sååå jobbigt

Förstår du är orolig. Den försvinner nog inte än på ett tag. Du får försöka så gott det går att tänka att du inget rår för det som sker. Jag håller tummarna stenhårt för er!
  • GrabbarnaOchJag

Jag ska ha mens onsdag eller torsdag och testade neg med sånt där extra känsligt test i morse. Så det lär inte bli något denna månad. Men det är första gången vi försöker så det är väl inte så konstigt kansle

• Anonym (Sanna)
    GrabbarnaOchJag skrev 2018-09-10 17:09:37 följande:

Jag ska ha mens onsdag eller torsdag och testade neg med sånt där extra känsligt test i morse. Så det lär inte bli något denna månad. Men det är första gången vi försöker så det är väl inte så konstigt kansle

Men trist ändå.
  • Trullis82

Orolig som jag e över att något ska gå fel så gjorde jag ett nytt test bara för att

Svar på tråden Följas åt? Med eventuellt bf 2019