• Anonym (Fått nog)

Fått nog på alla dessa utekatter!

Okej nu har jag fått nog! Hur tänker de människor som skaffar sig ett husdjur men inte tar något ansvar för det?

Vi bor i ett villaområde där grannarna inte respekterar vad som är mitt och ditt. De låter sina äckliga katter gå in på vår tomt, vår altan, in i vårt hem och låter de även kissa i vår barnvagn, våra utemöbler och de tar sig in så fort vi har dörren öppen mer än 5 minuter.

Är egentligen djurvän, men någon jävla gräns har även jag! Ska jag behöva köpa en ny vagn för 10000kr bara för de låter sin äckliga katt springa lös ute?? Funderar allvarligt på att börja lära vår hund bajsa på kommando i deras utemöblemang, alternativt träna upp min skytteteknik och skjuta nästa katt som kommer i närheten!

Har jag rätt till det på min egen tomt??

• Svar på tråden Fått nog på alla dessa utekatter!
  • Anonym (Pi)

Fram med vattenslangen?

Om en grannes katt kissar i er vagn ska grannes ersätta er. Men då behöver ni såklart bevisa vems katt det är.

• Anonym (S)

Äsch jävla gnällspik. Och att köpa vagn för 10000 är ju fan mer korkat än att låta sin katt få lite frihet.

• Anonym (123)

Nej man får inte skjuta katter för att dom går in på ens tomt.

Spola kallvatten på dom.

• Anonym (Hepp)

Ja, det är verkligen irriterande med allt hundbajs man trampar på. Finns ju överallt! Och inte kan de hålla hundarna kopplade heller utan de springer fritt och springer på en och slickar på en. Usch! Häromdagen höll jag på att råka riktigt illa ut. Jag kom cyklande och såg först i sista sekund att damen till höger hade en hund på vänster sida om cykelbanan med hundkoppel emellan. Hann tvärbromsa precis. Inte bad hon om ursäkt heller.

• Anonym (Hepp)

Oj, såg nu att tråden handlar om katter. Har aldrig haft några problem trots flera i området. Någon gång har en katt gått över tomten. So what? Det gör ju igelkottar, kaniner och skator också. Ingen har gått in i huset och ingen har kissat nånstans.

Finns det inte nån spray man kan spraya med en lukt som inte djur gillar?

• Anonym (Fått nog)
    Anonym (S) skrev 2018-06-18 15:31:53 följande:

Äsch jävla gnällspik. Och att köpa vagn för 10000 är ju fan mer korkat än att låta sin katt få lite frihet.

Det är vad en ny vagn kostar idag, inte jag som bestämt priset!?
  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (123) skrev 2018-06-18 15:32:28 följande:

Nej man får inte skjuta katter för att dom går in på ens tomt.

Spola kallvatten på dom.

Kommer ju tillbaka ändå?
  • Anonym (Fått nog)
    Anonym (Hepp) skrev 2018-06-18 15:37:40 följande:

Ja, det är verkligen irriterande med allt hundbajs man trampar på. Finns ju överallt! Och inte kan de hålla hundarna kopplade heller utan de springer fritt och springer på en och slickar på en. Usch! Häromdagen höll jag på att råka riktigt illa ut. Jag kom cyklande och såg först i sista sekund att damen till höger hade en hund på vänster sida om cykelbanan med hundkoppel emellan. Hann tvärbromsa precis. Inte bad hon om ursäkt heller.

Och?? Har någon ägodel blivit förstörd? Nej. Hundbajs går att tvätta bort från skor om man råkar trampa i det. Kattpiss är det värsta jag vet det går ju inte bort? Och att jag inte ska kunna slappna av i mitt.eget.hem för att någon annan valt att skaffa ett djur som de sedan inte tar hand om är ju helt absurt, ärligt talat?
  • Anonym (Schas)

Jag fyllde ungarnas vattegevär med vatten blandat med vitpeppar och sköt på katten, rejält.
    Den sprang som ett skållat troll härifrån och har inte återvänt. Detta var säkert två veckor sedan och innan sprang den här för jämnan.

Har dock geväret laddat med samma ammunition om den skulle komma tillbaka.

• Anonym (...)
    Anonym (Fått nog) skrev 2018-06-18 16:01:52 följande:

Det är vad en ny vagn kostar idag, inte jag som bestämt priset!?

Nu är det där ju inte riktigt sant, vi köpte vagn komplett med liggdel, sittdel samt babyskydd nytt för 3200 kr igår.

Angående katterna så är mitt tips att ni inte låter vagnen stå ute oövervakad och ägnar några dagar åt att punktmarkera katterna, gör det obehagligt att gå in hos er helt enkelt. En blomspruta inne och en vattenslang ute gör jobbet utan att skada katterna.

Sen så tycker jag du kan kräva av grannarna att de kastrerar sina katter med motiveringen att det är oansvarigt att låta okastrerade katter gå lösa. Kastrerade katter är mindre benägna att ströva och urinmarkera.
  • Anonym (Hepp)
    Anonym (Fått nog) skrev 2018-06-18 16:06:31 följande:
    Och?? Har någon ägodel blivit förstörd? Nej. Hundbajs går att tvätta bort från skor om man råkar trampa i det. Kattpiss är det värsta jag vet det går ju inte bort? Och att jag inte ska kunna slappna av i mitt.eget.hem för att någon annan valt att skaffa ett djur som de sedan inte tar hand om är ju helt absurt, ärligt talat?
    Hundbajs är riiiktigt äckligt, och om jag inte sett tanten som hade hunden i långt koppel hade jag råkat ut för en olycka. Tyvärr är det många av de hundägare som faktiskt plockar bort bajset som bara slänger påsen i buskarna eller på marken där de står.

Kan du inte slappna av för att igelkottar och skator går omkring på din tomt? Om nån annans lösspringande hund springer omkring på din tomt och markerar revir eller bajsar och dina barn leker bland bajset, är det OK?

Lägg ut såna där doftgrejer som håller djur borta och ta några timmars KBT på det så blir allt bra.
  • Anonym (Stella)
    Anonym (Fått nog) skrev 2018-06-18 16:06:31 följande:
    Ibland är ni troll riktigt roliga!
Svar på tråden Fått nog på alla dessa utekatter!