37 år vill bli gravid
Jag är 37 år och jag och min man planerar att bli gravida. Jag är inne på 4e försöket. Väldigt spännande. Har ägglossning någon gång nu dessa dagar. Någon mer som är i min ålder som plussat eller som planerar att bli gravida?
Jag är 37 år och jag och min man planerar att bli gravida. Jag är inne på 4e försöket. Väldigt spännande. Har ägglossning någon gång nu dessa dagar. Någon mer som är i min ålder som plussat eller som planerar att bli gravida?
Ja,jag hoppas att det är ett bra tecken att jag har väldigt regelbunden cykel...återhämtade mig fort efter missfallet oxå så hoppas det innebär att kroppen fortfarande är någorlunda fertil. Har oxå gått ner ca 20kg sedan i januari...
En fråga många gör gravtest innan menstruationen kommer. Hur många dagar innan kan man testa för att få ett säkert svar?
Denna väntan är så jobbig.
Och känner av olika symtom.
Gjort det varje månad då det visat sig att jag inte ens är gravid.
Hej alla!
Jag var precis fylda 38år när vi började försöka med en 4:a det tog 14 försök sedan blev jag gravid men det slutade i MF blev sedan gravid på 17:onde försöket igen och väntar en flicka om ca 5 veckor! Har hunnit bli 40år nu.
Ja,jag hoppas att det är ett bra tecken att jag har väldigt regelbunden cykel...återhämtade mig fort efter missfallet oxå så hoppas det innebär att kroppen fortfarande är någorlunda fertil. Har oxå gått ner ca 20kg sedan i januari...
Hej tjejer!
Va roligt att det är så många i den här åldern som försöker! Jag är 36 och försöker få en tredje. Blev gravid i dec på första försöket! Det var för bra för att vara sant och det var det...slutade i olokaliserat utomkveds i vecka 8. Sen har vi inte lyckats ännu trots att jag använder äl test för att pricka äl.
Känner ni er stressade pga åldern? Jag gör det iallafall!
Hej tjejer!
Va roligt att det är så många i den här åldern som försöker! Jag är 36 och försöker få en tredje. Blev gravid i dec på första försöket! Det var för bra för att vara sant och det var det...slutade i olokaliserat utomkveds i vecka 8. Sen har vi inte lyckats ännu trots att jag använder äl test för att pricka äl.
Känner ni er stressade pga åldern? Jag gör det iallafall!
Jag känner mig jättestressad om åldern...vill inte att mitt sista minne av min fertilitet ska vara ett missfall...o vill så gärna ge ett syskon till min dotter då jag vet hur gärna hon vill ha ett syskon...
Ja jag har lite samma tankar. Jag har alltid drömt om en stor familj. Men mik man har inte alltid haft samma tankar. Jag vill så gärna få iallafall en till...och vill precis som du inte avsluta allt på ett utomkveds????. Ångrar att jag inte började ännu tidigare bebis verkstaden.
Läste att du gått ner 20 kg sen januari. Hur lyckades du med det?
Anlitade en onlinecoach, fick ett tränings o dietprogram som jag körde i 20 veckor....passade mig perfekt o börjar äntligen gilla det jag ser i spegeln...o hoppas ju förstås att det innebär att det inte ska behöva ta tre år till innan vi plussar...
Oh låter intressant...behöver själv gå ner en del. Var det genom någon hemsida?
Hur går det med bebis verkstaden nu? Jag har själv redan haft äl denna månad och har BIM den 3 juli! Hoppas det tagit sig denna månad!!!
37 år å inne på 6 försöket börjar kännas ledsamt detta har skickat en egen remiss för att kolla både kille å mig men inge svar än.