Vilket parti tänker du rösta på?
Vilket parti röstar du på?
Vilket parti röstar du på?
Igen, missar poängen.
Hopps många fler kommer rösta i denna tråden och att valdeltagandet blir högt i riktiga valet.
Men kan det vara möjligt att SD kommer få jättemånga röster? Missnöjet är så stort att SD kommer få många röster men kanske inte så många att man blir största partiet?
Min högsta önskan är att M styr landet i samarbete med SD.
M i samarbete med SD verkar vara en mycket starkt växande önskan i största allmänhet, åtminstone runt fikabordet på vårt jobb och bland många av våra vänner och grannar.
Själv har jag inte bestämt mig men lutar åt att för första gången lämna "mitt" parti för att rösta på SD. Inte för att jag gillar allt med dem eller allt i deras politik, utan för att de väger tyngst i den för Sverige allra viktigaste frågan.
Men jag undrar vilka fruktansvärda s k "SD-skandaler" gammelmedia och andra partier ruvar på och som de kommer "avslöja" vid lämpliga tidpunkter fram till valet? Det är väl det enda sättet de har att bemöta SD:s framgångar.
Hopps många fler kommer rösta i denna tråden och att valdeltagandet blir högt i riktiga valet.
Men kan det vara möjligt att SD kommer få jättemånga röster? Missnöjet är så stort att SD kommer få många röster men kanske inte så många att man blir största partiet?
Min högsta önskan är att M styr landet i samarbete med SD.
M i samarbete med SD verkar vara en mycket starkt växande önskan i största allmänhet, åtminstone runt fikabordet på vårt jobb och bland många av våra vänner och grannar.
Själv har jag inte bestämt mig men lutar åt att för första gången lämna "mitt" parti för att rösta på SD. Inte för att jag gillar allt med dem eller allt i deras politik, utan för att de väger tyngst i den för Sverige allra viktigaste frågan.
Men jag undrar vilka fruktansvärda s k "SD-skandaler" gammelmedia och andra partier ruvar på och som de kommer "avslöja" vid lämpliga tidpunkter fram till valet? Det är väl det enda sättet de har att bemöta SD:s framgångar.
Jag röstar på Sverigedemokraterna detta år också.
Vid dagens fika sade flera att det är förvånande att så många fortfarande stödjer S. Många verkar egentligen inte veta varför utan kanske mest bara för att deras föräldrar röstade på S och för att uppfostran, skola/utbildning, statliga media, facket etc en gång rotade ett S i så många unga människor?
Socialdemokratiska partier i Europa och i världen har under senare tid minskat väldigt mycket, vissa har nästan försvunnit, men i Sverige verkar vi vara lite mer gamla och insnöade?
20% av de som tänker rösta på SD vill egentligen rösta på något annat parti, men känner inte igen de partier de brukar rösta på - alternativt känner att dessa fjärmat sig från väljarna.
Jag kommer att rösta på S fast jag inte alls gillar dem lika mycket längre. Jag vill egentligen straffa dem för deras behandling av sjuka och handikappade, men då finns bara V och de har allt för liberal syn på migration. Värdekonservativa SD vill jag inte ta i med tång, liksom KD.
Jag har en väninna som tidigare röstat på F!, men här där vi bor har de ägnat sig mer åt att det ska vara OK för kvinnor att bada topless i badhuset (vilket jag iofs tycker är borde vara tillåtet) än att försöka arbeta mot hedersförtryck. Vet inte vad hon kommer rösta men SD blir det säkert inte.
Fråga: Sd = värdekonservativ enligt dig? Men dem som stöttar islamister, böneutrop, kvinnoförtryck är bättre enligt dig? C med sharialagar i domstol tex. Har svårt förstår hur du tänker!?!
Jag är centerpartist men jag är starkt emot deras daltande med islamister. Jag förstår inte varför det skulle gynna någon att se mellan fingrarna på människor med en destruktiv agenda.
Däremot är jag pro-invandring. Jag tycker att invandringen är nyttig för Sverige och världen och att vi ska satsa på att göra det lättare för människor att flytta internationellt. Notera dock att invandring inte nödvändigtvis är detsamma som asylinvandring. Jag tycker självklart att de som väljer att flytta utomlands ska sköta sig själva och se till att de har jobb och bostad redan innan de flyttar. Jag är liberal helt enkelt och tycker inte att det är statens uppgift att sköta om all invandring och hur de ska sköta sina uppehällen.
Nu har jag förtidsröstat.
I riksdagsvalet röstade jag på SD. Det var första gången jag röstade på dem. Åkesson skötte sig bäst av alla i partiledarutfrågningen och han hade många svar som passade för mig. Trots att programledarna försökte "sätta dit" honom på ett tydligare sätt än andra partiledare så tyckte jag att han klarade sig bra.
Ett annat viktig argument för mig är att jag ger bakläxa till mitt gamla parti M, och ännu större bakläxa till S och till nuvarande regeringspartier. Nu försöker alla att införa SD:s politik gällande invandring och integration, men nu är det ju för sent. Om etablerade partier hade tagit tag i våra samhällsproblem på ett tidigare stadium, i stället för att ständigt förneka problemen, så hade jag sluppit rösta på SD.
Fortfarande skulle jag önska att M och SD, gärna även KD, bildar regering. Det skulle bli en mycket stark majoritetsregering som kan sköta landet på bästa möjliga sätt.
I kommun och landsting röstade jag på M. På lokal nivå är det mer individuella personer som kan göra nytta och här tycker jag inte att SD har så bra kandidater. Men jag ger en tydlig bakläxa till S som har vanskött kommun och landsting under mycket långa tider.
SD såklart.
Står mellan afs! eller SD här... Spännande val, f! om dem är med eller inte skiter väl folket i!
Nu har jag förtidsröstat.
I riksdagsvalet röstade jag på SD. Det var första gången jag röstade på dem. Åkesson skötte sig bäst av alla i partiledarutfrågningen och han hade många svar som passade för mig. Trots att programledarna försökte "sätta dit" honom på ett tydligare sätt än andra partiledare så tyckte jag att han klarade sig bra.
Ett annat viktig argument för mig är att jag ger bakläxa till mitt gamla parti M, och ännu större bakläxa till S och till nuvarande regeringspartier. Nu försöker alla att införa SD:s politik gällande invandring och integration, men nu är det ju för sent. Om etablerade partier hade tagit tag i våra samhällsproblem på ett tidigare stadium, i stället för att ständigt förneka problemen, så hade jag sluppit rösta på SD.
Fortfarande skulle jag önska att M och SD, gärna även KD, bildar regering. Det skulle bli en mycket stark majoritetsregering som kan sköta landet på bästa möjliga sätt.
I kommun och landsting röstade jag på M. På lokal nivå är det mer individuella personer som kan göra nytta och här tycker jag inte att SD har så bra kandidater. Men jag ger en tydlig bakläxa till S som har vanskött kommun och landsting under mycket långa tider.