• Enrosakorv

Falskt positivt efter ovitrelle?

Hej!

Tog ovitrelle sprutan i Tisdags, alltså tio dagar sedan. Är på ruvardag 7 på en 3 dagars odling.

Fick positiva gravtest idag. Är det helt omöjligt det kan visa positivt så tidigt, eller är det sprutan som spökar? :(

Bolla gärna idéer och egna erfarenheter. Var så dum att jag inte testade tidigare för att se så sprutan gått ur kroppen. Hur lång tid har det tagit för er innan den gått ur?

• Svar på tråden Falskt positivt efter ovitrelle?
  • Jag är bara jag

Det ligger ju på gränsen. Jag har alltid fått td 14 dagar efter Ovitrelle/Pregnyl just för att vara bombsäker. Troligen är det dock ett plus törs jag påstå. Glad Vänta 2 dar och testa igen- ett plus då är garanterat äkta.

• Enrosakorv
    Jag är bara jag skrev 2018-06-08 19:58:14 följande:

Det ligger ju på gränsen. Jag har alltid fått td 14 dagar efter Ovitrelle/Pregnyl just för att vara bombsäker. Troligen är det dock ett plus törs jag påstå.  Vänta 2 dar och testa igen- ett plus då är garanterat äkta.

Jag har testdag om 6 dagar, men tog ett test för skoj skull typ, och så var det positivt. Både på ett vanligt och ett sånt testa tidigt.

Men ska testa igen om några dagar. Uhh så långa dagar det kommer vara, har jobbat på bebis i över tre år och sista ivf försöket nu :)
  • Jag är bara jag
    Enrosakorv skrev 2018-06-08 20:15:09 följande:
    Jag har testdag om 6 dagar, men tog ett test för skoj skull typ, och så var det positivt. Både på ett vanligt och ett sånt testa tidigt.
    Men ska testa igen om några dagar. Uhh så långa dagar det kommer vara, har jobbat på bebis i över tre år och sista ivf försöket nu :)
    Klinikerna drar alltid till med sena td för att vara helt säkra, men du kan gott och väl testa tidigare än om 6 dagar. Jag förstår att det känns segt med kämpandet! Det tog över 10 år för oss att få barn, men det är värt det i slutändan! Glad
  • Enrosakorv
    Jag är bara jag skrev 2018-06-08 20:57:59 följande:

Klinikerna drar alltid till med sena td för att vara helt säkra, men du kan gott och väl testa tidigare än om 6 dagar. Jag förstår att det känns segt med kämpandet! Det tog över 10 år för oss att få barn, men det är värt det i slutändan!

Oj tio år, fy så jobbigt. Då ska jag intr klaga på mina 3 år ;) tog ett nytt test idag som visade lika starkt på morgonen som igår, sen ett på eftermiddagen som var starkare. Då måste det väl äbdå vara positivt.. Eller?
  • Anonym (JW)

Jag fick falskt positivt ända till 12-13 dagar efter Ovitrelle nu senast. Trodde så att jag var gravid för Ovitrellen var ute ur kroppen redan 7-8 dagar gången innan det... Besvikelse och anledningen till att man inte ska testa innan testdagen Drömmer

• Enrosakorv
    Anonym (JW) skrev 2018-06-09 14:35:24 följande:

Jag fick falskt positivt ända till 12-13 dagar efter Ovitrelle nu senast. Trodde så att jag var gravid för Ovitrellen var ute ur kroppen redan 7-8 dagar gången innan det... Besvikelse och anledningen till att man inte ska testa innan testdagen 

Men testade dina tester starkare? För tog ett nytt idag som visade starkare idag än igår :o
  • Anonym (JW)
    Enrosakorv skrev 2018-06-09 14:44:00 följande:
    Men testade dina tester starkare? För tog ett nytt idag som visade starkare idag än igår :o
    Ja, det var olika starkt vid olika testtillfällen. Det betyder ju dock inte att det är samma för dig. Du kan mycket väl vara gravid. Du får bara vänta och se. Man kan ju också köpa blodprov för hcg på nätet och gå och göra på nått av deras provställen. Går du och gör det med nån dag emellan så ser du svårt på vitt om hcg ökat, och i så fall hur mycket. Har det ökat är du ju gravid, och har det ökat tillräckligt mycket ser det ju lovande ut just då (kan ju sluta i missfall annars, vilket varit fallet för mig två gånger när det inte ökat tillräckligt mycket).
  • Jag är bara jag
    Enrosakorv skrev 2018-06-09 14:30:35 följande:
    Oj tio år, fy så jobbigt. Då ska jag intr klaga på mina 3 år ;) tog ett nytt test idag som visade lika starkt på morgonen som igår, sen ett på eftermiddagen som var starkare. Då måste det väl äbdå vara positivt.. Eller?
    Jodå, man får visst klaga efter tre år! Men jag hoppas det räcker med tre år för din del. Glad Vi hoppas på äkta plus!
  • Enrosakorv
    Anonym (JW) skrev 2018-06-09 15:07:32 följande:

Ja, det var olika starkt vid olika testtillfällen. Det betyder ju dock inte att det är samma för dig. Du kan mycket väl vara gravid. Du får bara vänta och se. Man kan ju också köpa blodprov för hcg på nätet och gå och göra på nått av deras provställen. Går du och gör det med nån dag emellan så ser du svårt på vitt om hcg ökat, och i så fall hur mycket. Har det ökat är du ju gravid, och har det ökat tillräckligt mycket ser det ju lovande ut just då (kan ju sluta i missfall annars, vilket varit fallet för mig två gånger när det inte ökat tillräckligt mycket).

Okej tack för svar, hoppas det inte är så att dete ovitrellen som spökar.. Men jag avvaktar några dagar och tar nytt test, ska ha mens imorgon så hoppas den inte kommer och att det är pos på testdag på torsdag :)
  • Enrosakorv
    Jag är bara jag skrev 2018-06-09 19:53:24 följande:

Jodå, man får visst klaga efter tre år! Men jag hoppas det räcker med tre år för din del.  Vi hoppas på äkta plus!

Tack så mycket, vi får hoppas på de bästa :)
Svar på tråden Falskt positivt efter ovitrelle?