• Meliiiiiii

Mage vecka 14

Jag är i vecka 14+5 och anser att barnet än är väldigt långt ner i magen (ovanför underlivet) med en doppler hittar jag typ på ett ungefär barnet på samma ställe som i vecka 12. Betyder det att barnet inte växer? Just där barnet är är magen platt med bukett precis ovanför som jag hade innan jag ens blev med barn. Läkarna sa runt vecka 10 att min livmoder var väldigt framåttippad så tycker det borde synas...senast i 11+6 var jag på ultraljud och då mätte jag 12+0.. Men men

:(

• Svar på tråden Mage vecka 14
  • Meliiiiiii
    Meliiiiiii skrev 2018-06-07 14:00:15 följande:

Jag är i vecka 14+5 och anser att barnet än är väldigt långt ner i magen (ovanför underlivet) med en doppler hittar jag typ på ett ungefär barnet på samma ställe som i vecka 12. Betyder det att barnet inte växer? Just där barnet är är magen platt med bukett precis ovanför som jag hade innan jag ens blev med barn. Läkarna sa runt vecka 10 att min livmoder var väldigt framåttippad så tycker det borde synas...senast i 11+6 var jag på ultraljud och då mätte jag 12+0.. Men men

Bukett mena jag
  • JLES
    Meliiiiiii skrev 2018-06-07 14:00:15 följande:

Det funkar inte riktigt så.. Det är mycket i vägen inuti.. Typ tarmar osv. Livmodern är bara några centimeter ovanför blygdbenet.

Och nej, jag hittar min bebis (är i vecka 23) på ungefär samma ställe nu som i vecka 12. Det varierar kanske lite men oftast hittar jag henne ovanför blygdbenet men ibland även vid sidan av naveln. Att du träffar hjärtat med dopplern betyder dessutom inte att du fått en fullträff på bebisen utan att US-strålen är riktad rätt och på så vis träffat hjärtat. Det kan vara en del avstånd.
Svar på tråden Mage vecka 14