• Bellajai

Hur ska man säga till din chef att du vill inte jobba efter första dagens bredvidgång?

Som ni ser på rubriken så började jag idag gå på bredvid som personlig assistans men jag känner mig att jag komma inte klara av den både fysiskt och psykiskt. Kan ni ge mig tips på hur kan man säga till din chef att man vill inte jobba på ett bra sätt :)

• Svar på tråden Hur ska man säga till din chef att du vill inte jobba efter första dagens bredvidgång?
  • Grande Rock

Du går fram till henom och säger "det verkar inte vara något för mig, förlåt att jag slösat din tid"

Att tro är att inte veta
  • MsFry

Som ovan: ?tack för att ni gav mig en chans men det här är inte ett jobb som jag passar för?

• Anonym (Arc)

Som tidigare kommentarer, be att få tala med chefen avsides om du inte haffar chefen själv och berätta att du inte vill fortsätta, att det inte känns rätt/bra. Tacka sedan för chansen.
    Håll stadig ögonkontakt och var beredd på att utveckla din anledning.

• Grande Rock

För att förtydliga: Man blir som arbetsgivare lite irriterad av att folk ger upp, men är det så att du verkligen känner att det kommer inte att fungera är det bättre att avbryta direkt så att arbetsgivaren inte fortsätter att lägga ner upplärningstid på något som är dödsdömt från början.

Att tro är att inte veta
Svar på tråden Hur ska man säga till din chef att du vill inte jobba efter första dagens bredvidgång?