Anonym (Lena) skrev 2018-05-30 11:11:36 följande:
Jag är ganska säker på att exet och jag kommer att fortsätta ha kontakt även efter att barnen flyttat hemifrån. Man slutar ju inte vara förälder och oroa sig om något händer! Kan vara något allvarligt, eller kanske något roligt som att lägga ihop till en fin present, kanske diskutera övningskörning om de inte tar körkort när de bor hemma.
Så det borde vara ju! Önskar att barnens pappa varit mer engagerad efter att vi separerade. Men han valde tidigt att bara vara pappa på sina egna villkor och ansvaret för ALLT låg hos mig. Var aldrig något snack om vem som skulle övningsköra (eller vem av oss som sett till att det fanns pengar till körkort), det var jag! Barnen vet att det var/är så också, att det är mamma man vänder sig till med problem, stöd och hjälp m.m. Det är även jag som fått ha alla lyckliga stunder med dem (och han har aldrig förstått hur mycket han har missat).
Nu umgås de med sin pappa på ett vuxet vis, typ åker dit och tar en fika. Men det är fortfarande jag som hjälper dem med saker och som de vänder sig till.
Så jag har inget behov av att ha kontakt med honom mer.