• Malinkt

IVF under 25

Hejhej, 

Är det någon som fått en IVF behandling sedan de nya kraven på att man inte får vara under 25? Jag måste genomgå en IVF behandling och ska på återbesök snart för att skicka en remiss men jag är 23 snart 24 år gammal...

Malin

• Svar på tråden IVF under 25
  • Miicckkaann

Jag fick en remiss skickad för IVF i början av detta året, är 24 år och fyller 25 i slutet av året. Vi behövde aldrig göra IVF för vi lyckades bli spontant gravida innan, men oavsett så nämnde ingen något om att jag behövde vara 25. Men hm, de kanske hade väntat med att ge oss en tid tills jag fyllt 25? Eller det kanske är ungefärlig ålder?

• Malinkt

Härligt, grattis till er! Jag gjorde en kontrastspolning som visade att jag hade stopp i äggledarna så kommer nog inte bli gravid på naturlig väg med min sambo. Hoppas inte det är åldersgräns för när man läser om kraven som landstinget har är det att man måste fyllt 25.... Får ringa och kolla med min gynekolog imorgon:) 

• Malinkt

Härligt, grattis till er! Jag gjorde en kontrastspolning som visade att jag hade stopp i äggledarna så kommer nog inte bli gravid på naturlig väg med min sambo. Hoppas inte det är åldersgräns för när man läser om kraven som landstinget har är det att man måste fyllt 25.... Får ringa och kolla med min gynekolog imorgon:) 

• Miicckkaann

Tack! Åh, vad tråkigt för er. Tur att det finns hjälp att få :) Ja precis, ring och kolla med dem. Håller tummarna för att det inte är åldersgräns. Annars lär ni ju stå först i kö den dagen du fyller 25 :)

• ESK1

Hej! 
    Jag är 22år och gör min IVF behandling i västra götaland. Här är det ingen åldersgräns! :) 
    Var bor ni?

Svar på tråden IVF under 25