Anonym (Förälskad) skrev 2018-08-07 23:52:03 följande:
Han har inte frågat och jag har inte berättat.
Jag har fortsatt umgås med den aktuella kvinnan, jag har dock försökt att inte utveckla mina känslor ytterligare utan istället slå bort den typen av tankar på henne och det går bra. Idag ser jag henne som en vän och kan umgås med henne utan problem.
Jag vet inte hur jag skulle resonera om jag blev intresserad av en annan man. Det har inte hänt. Antagligen skulle jag fundera på samma sätt
Jag tror att det är många som blir intresserade av andra när de är i en relation utan att följa dessa känslor. Jag tänker inte ge upp mitt äktenskap med en man jag älskar för att jag känner dragning till andra ibland.
Vi har tyvärr inte jättebra kommunikation alltid, jag har mått dåligt av att jag inte vågat berätta att jag är bi och nu när jag berättat vill jag gärna fortsätta vara ärlig så att han kan lita på mig men frågan är om han verkligen vill veta när jag får känslor för andra (som ju går över) eller om den ärligheten bara är för min skull.
Jag tycker det är konstigt att han inte frågat, hade min fru berättat att hon var bi skulle jag ha en miljon frågor, men det kanske bara är jag.
Jag tror också att många blir intresserade och känner sexuell dragning till andra när de är i ett förhållande, men att bli förälskad är för mig en annan sak.
Men eftersom han inte verkar intressera sig speciellt mycket för din bisexualitet, så kanske han inte heller bryr sig om du blir förälskad i någon annan. Han kanske också blir det?