• vivi85

Blöder jättemkt 5 veckor efter förlossningen

Fick min son för 5 veckor sedan. Blödde i ca 2 veckor efteråt och i lördags började var jag trodde/tror är mensen.

Men igår började jag störtblöda. Det bara rinner ordagranns färskt rött blod med massa klumpar hela tiden.. :/ är inne på mitt andra paket bindor sen igår kväll. Det molar och gör ont i magen. Är det mena eller bör jag kolla upp det?? Har inte vart på efterkontroll än, har glömt boka tid :/ slarviga jag..

Har haft sex, efter avslaget slutat om det nu är utav betydelse.. :/

• Svar på tråden Blöder jättemkt 5 veckor efter förlossningen
  • minimander

Kontakta vården direkt. Troligen har din livmoder inte dragit ihop sig som den ska och producerar nytt blod som koagulerar. Läkare behöver nog titta på din livmoder med ultraljud och du behöver troligen sövas och skrapas eller så får du tabletter som gör att livmodern drar ihop sig. Har varit med om olika varianter av detta vid alla mina tre förlossningar och blir oerhört dålig av blodförlusten. Du verkar ändå klarat dig bättre men bra att du får hjälp snabbt ??

• vivi85

Var innehåller gynakuten i lördags.

Det var min mens tydligen(!!), blödde ner hela gynstolen. Läkaren sa att jag blödde otroligt mkt, men att allt åh normalt ut.. är inne på dag 10 nu.. blödde fortfarande mkt.. helt otroligt..

• Iowhannah
    vivi85 skrev 2018-05-16 06:06:09 följande:

Var innehåller gynakuten i lördags.

Det var min mens tydligen(!!), blödde ner hela gynstolen. Läkaren sa att jag blödde otroligt mkt, men att allt åh normalt ut.. är inne på dag 10 nu.. blödde fortfarande mkt.. helt otroligt..

De tre första menserna (mensarna?) efter förlossning hade jag som rena blodbadet i trosorna! Det rann och rann och rann i nio dagar! Men, som sagt, efter tre cykler var den nere på normalläge igen.

Jag tänkte på det som att kroppen skulle ta igen nio månader utan mens, så då behöver det komma mycket.
Svar på tråden Blöder jättemkt 5 veckor efter förlossningen