• lullis94

Vi som försökt bli gravid men gett upp och väljer att vänta.

Jag tog ut min p-stav i januari 2018 för att få ett syskon till vår son. Nu 16 månader senare har jag getr upp och bestämt mig för att vänta, även om jag vill ha barn och vill inte ha för långt mellan barnen. Problemet är att det är så jobbigt att försöka och inte lyckas och kommit fram till att vi ska vänta till hösten igen...

• Svar på tråden Vi som försökt bli gravid men gett upp och väljer att vänta.
  • Anonym (Anlo)

Jag skulle hellre köra på å fortsätta att försöka. Varje missad ägglossning ser jag som en förlust. Try and try again!

• Anonym (16månader)

Låter jättebra att vänta. Har försökt i 1,5 år nu. Vi kan inte ses alla ägglossningar så tex nu finns det inte en chans att jag är gravid och slipper stressa upp mig innan bim. Känner mig bara lugn, så ta semester över sommaren och drick lite rosé istället ^_^

• lullis94
    Anonym (16månader) skrev 2018-05-15 06:37:54 följande:

Låter jättebra att vänta. Har försökt i 1,5 år nu. Vi kan inte ses alla ägglossningar så tex nu finns det inte en chans att jag är gravid och slipper stressa upp mig innan bim. Känner mig bara lugn, så ta semester över sommaren och drick lite rosé istället ^_^

Lite så jag känner att jag kan få ha det lugnt med det i sommar så kanske det tar sig direkt i höst :)
Svar på tråden Vi som försökt bli gravid men gett upp och väljer att vänta.