• Bästacarro

Kan inte bli brun ,tips?

Hej alla familjelivare. 

Kan kan inte bli brun. Eller jo jag kan säkert men vet inte riktigt hur.

Kan ni ge era bästa tips för att bli brun. Skriv inte "sola bara" för det har jag försökt kan jag lova er...

Tacksam för många smarta tips!!

• Svar på tråden Kan inte bli brun ,tips?
  • isaswe

BUS? Många billigare luktar ju inte alltid jättegott men det finns många bra i dag. Tex Cocoa Brown eller James Read.

Själv solar jag aldrig då jag bara får soleksem och för att det skadar huden mer än gör nytta att pressa i solen (d-vitamin behövs ju dock).

Men som sagt, BUS istället för sol (men självklart SPF om du nu ?måste? sola).

• sextiotalist
    Bästacarro skrev 2018-05-09 07:27:20 följande:

Hej alla familjelivare. 

Kan ni ge era bästa tips för att bli brun. Skriv inte "sola bara" för det har jag försökt kan jag lova er...

Acceptera att du inte har den melaninproduktionen som krävs för att man ska kunna bli brun. För hur som helst, det är genetiskt och inget man kan tvinga fram.
  • viseversa

Alla blir inte bruna. Så ge upp. Använd brun utan sol istället. Eller lär dig leva med att du inte blir brun. Har en vän som inte heller blev brun. Hon har accepterat det. 

• Vixen90

Du är fin utan att vara brun. Acceptera dig själv och framhäv det du har istället för att söka sådant du inte har.

Jag skulle vara mer optimistisk om jag trodde att det hjälpte
  • nture
    Bästacarro skrev 2018-05-09 07:27:20 följande:

Hej alla familjelivare. 

Hej! Det finns en smidig och inte alltför farlig väg att verkligen bli brun. Den heter Melanotan 2. Ta det med anvisningarna så ska du se att det löser sig. 
  • baralillatant

Åhléns egen brun utan sol är bra och lågt pris. Kom ihåg att skrubba dig innan och smörja in alla lite torrare ställen men bodylotion först.

Kolla på youtube hur dom smetar på. Blir bra om man har rätt teknik.

Jag brukar sola solarium nån gång då och då för att grunda typ. Men bara 10 min eller så.

Jag har börjat äta maxosol. Återstår att se om det ger nått.

Melanotan som nån tipsar om ovan skulle jag inte våga. Finns många som varnar om det om du googlar.

Jag brukar även smörja in mig med cocosolja om jag ska sola en kortare stund. Solar man längre måste man ju på med spf

Svar på tråden Kan inte bli brun ,tips?