Anonym (A) skrev 2018-05-08 20:42:24 följande:
Tack för en jättebra beskrivning! Jag är inte direkt orolig över vårt RUL om två veckor men det är lite tryggt att veta mer innan vad de kollar (jämfört med kub).
Jag förstår dig verkligen! Jag var i exakt samma tankar och blev förvånad över hur lika undersökningarna är! Det säger ju sig självt egentligen att organen osv. syns mer vid RUL och därför blir det mer djupgående. Jag kände mig väldigt trygg och min BM verkade kunnig.
Längst tid spenderade hon på hjärtat då hon skulle mäta lite olika saker på lite olika vis. Jag glömde säga att hon zoomade in SJUKT mycket på kärlen vid sidan av hjärtat och bara satt och kollade i typ 2 minuter på flödet i de små kärlen. Sen tog hon kanske 2 eller tre olika bilder på kammarna osv. i hjärtat för att se korrekta avgränsningar utan hål och sånt. Hjärtat var jag nog mest orolig över även fast det såg fint ut på KUB och det ser knappt annorlunda ut på RUL om jag ska vara ärlig.. Jag var inte direkt jättestressad veckorna innan RUL heller men dagen innan/morgonen innan blev jag fan nojjig..