• Sanjos

Köpa nytt tält. Vad ska man välja?

Behöver köpa nytt tält. Vill ha ett 4/5 mannatält med förgård så att man får plats med bord och stolar där samt så ska det vara ståhöjd.

Billigt och bra tält.

Vad har ni andra? Vad rekommenderas?

• Svar på tråden Köpa nytt tält. Vad ska man välja?
  • Sanjos
    Anonym (Skojten) skrev 2018-05-04 11:52:22 följande:

Har lånat ett sånt billigt från Stadium då jag och barnen tältade en vecka för några år sen. Det var både regn, åskoväder och storm. Var tvungen att spänna upp linorna under stormen för tältet höll på att blåsa ned men allt inne var torrt så jag kände mig ganska nöjd. Så det är nog ok tält för pengarna.

www.stadium.se/sport/outdoor/talt/231366101/everest.mfn-camping-5.grey-light-grey

Ok, tack för förslag :)
  • Studentpappa

Jag köpte ett från intersport i somras, mckinley helt klart prisvärt. Ingen man vandrar med kanske men det är nog inget tält i den storleken?

Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Sanjos
    Studentpappa skrev 2018-05-04 18:44:29 följande:

Jag köpte ett från intersport i somras, mckinley helt klart prisvärt. Ingen man vandrar med kanske men det är nog inget tält i den storleken?

Nä, tanken är ju mer campingplats.
  • Studentpappa
    Sanjos skrev 2018-05-04 19:03:13 följande:

Nä, tanken är ju mer campingplats.

Då passar dom utmärkt, finns stora tält och dom är enkla att resa. Har sovit i regn och det höll tätt.
    Träna hårt, Ät bra, Dö ändå
  • Sanjos
    Studentpappa skrev 2018-05-04 19:41:14 följande:

Då passar dom utmärkt, finns stora tält och dom är enkla att resa. Har sovit i regn och det höll tätt.

Får kolla på det :)
  • Anonym (Jysk)

Vi köpte ett stort tält på Jysk! Prisvärt och förvånande bra. Tog stor plats ihoppackade så inget man bär med på en vandring. Dock perfekt på camping med sovdelar, allmän yta och ståhöjd överallt.

• LilaTiger

Nu har du kanske redan köpt ett tält, men annars kan jag rekommendera familjetält från Decathlon.

Vi köpte ett fyrmannatält därifrån som man pumpar upp och vi är jättenöjda! Smidigt att ta upp och att plocka ihop, rymligt och bekvämt med två separata sovdelar och ett stort gemensamt utrymme med full ståhöjd och plats för bord och stolar.

Första tältsemestern med familjen och då hann vi med både solsken och regn och hela familjen var fortfarande nöjda.

Vi ser redan fram emot nästa tältsemester!

Svar på tråden Köpa nytt tält. Vad ska man välja?