• Dalens

Ont över hela magen

Har inga barn sedan tidigare, har haft ett missfall, är nu i vecka 14 och har så ont i hela magen, inte på ena eller andra sidan eller långt ner utan verkligen hela magen.

Det är inte tarmarna.

Kan växtvärk kännas så här?

• Svar på tråden Ont över hela magen
  • Trollungen1210

Hej! Är också i vecka 14. När jag har växtvärk har jag enbart ont nere vid livmodern. Din smärta behöver ju inte vara kopplad till graviditeten men jag tycker du ska ringa 1177 och fråga! Har du blödit nåt?

• Dalens
    Trollungen1210 skrev 2018-04-30 12:34:10 följande:

Hej! Är också i vecka 14. När jag har växtvärk har jag enbart ont nere vid livmodern. Din smärta behöver ju inte vara kopplad till graviditeten men jag tycker du ska ringa 1177 och fråga! Har du blödit nåt?

Nej jag har inte blödigt något och jag var på ultraljud förra veckan och det såg toppen ut
  • MandusR

Jag kan uppleva att det gör ont i hela magen,så att det nästan är svårt att stå rakt, om jag har mycket magkatarr. Kolla symptomen på 1177 eller fråga din BM ????

• Trollungen1210

Ringde du 1177? Vad sa dom?

• Dalens
    Trollungen1210 skrev 2018-04-30 17:35:49 följande:

Ringde du 1177? Vad sa dom?

Har inte ringt till 1177 få de i början på graviditeten sa att de var tarmarna på sjukhuset. Fast jag vet att det inte är tarmar då jag kan gå på toa. Men det är väl bara att avvakta. Tack ändå rådet
  • Iowhannah

I vecka 14 är livmodern ännu inte så stor så om du har ont i _hela_ magen så låter det ändå mer som nåt med tarmarna. Bara för att du bajsar som normalt så betyder ju inte det att allt är som det ska.

Kan också vara magkatarr, men min erfarenhet säger att det mest känns högt upp i magen.

• AnnaMaria2018

När jag var gravid i vecka 13 hade jag ont i hela magen. Så pass att jag låg orörlig i sängen. Efter ungefär ett dygn satt sig smärtan långt ner till höger. Det visade sig vara blindtarmen och jag fick opereras akut. Läkaren sa att det är vanligt att blindtarmsinflammation börjar med smärta i hela magen för att sedan flytta sig neråt till högra sidan sv magen.

Svar på tråden Ont över hela magen