Ont över hela magen
Har inga barn sedan tidigare, har haft ett missfall, är nu i vecka 14 och har så ont i hela magen, inte på ena eller andra sidan eller långt ner utan verkligen hela magen.
Det är inte tarmarna.
Kan växtvärk kännas så här?
Har inga barn sedan tidigare, har haft ett missfall, är nu i vecka 14 och har så ont i hela magen, inte på ena eller andra sidan eller långt ner utan verkligen hela magen.
Det är inte tarmarna.
Kan växtvärk kännas så här?
Hej! Är också i vecka 14. När jag har växtvärk har jag enbart ont nere vid livmodern. Din smärta behöver ju inte vara kopplad till graviditeten men jag tycker du ska ringa 1177 och fråga! Har du blödit nåt?
Hej! Är också i vecka 14. När jag har växtvärk har jag enbart ont nere vid livmodern. Din smärta behöver ju inte vara kopplad till graviditeten men jag tycker du ska ringa 1177 och fråga! Har du blödit nåt?
Jag kan uppleva att det gör ont i hela magen,så att det nästan är svårt att stå rakt, om jag har mycket magkatarr. Kolla symptomen på 1177 eller fråga din BM ????
Ringde du 1177? Vad sa dom?
Ringde du 1177? Vad sa dom?
I vecka 14 är livmodern ännu inte så stor så om du har ont i _hela_ magen så låter det ändå mer som nåt med tarmarna. Bara för att du bajsar som normalt så betyder ju inte det att allt är som det ska.
Kan också vara magkatarr, men min erfarenhet säger att det mest känns högt upp i magen.
När jag var gravid i vecka 13 hade jag ont i hela magen. Så pass att jag låg orörlig i sängen. Efter ungefär ett dygn satt sig smärtan långt ner till höger. Det visade sig vara blindtarmen och jag fick opereras akut. Läkaren sa att det är vanligt att blindtarmsinflammation börjar med smärta i hela magen för att sedan flytta sig neråt till högra sidan sv magen.