Min sambo träffar sin mamma för ofta
Hej,
Måste bara kolla vad andra tycker. Jag är 30 år gammal och min sambo är 29 år. Vi bor i hans hemstad vilket då också hans föräldrar gör. Mina föräldrar bor långt härifrån och vi ses kanske 4-6 ggr om året men hörs i telefonen ett par gånger i veckan. Han däremot, har som "tradition" att äta lunch med sin mamma en gång i veckan, varje vecka. Jättetrevligt att dem har en god relation men till saken hör att jag är inte välkommen att följa med. Jag har bjudit in mig själv två gånger men märker att dem bägge helst inte vill ha mig där. Han säger aldrig i förväg att han ska äta lunch med henne och om jag inte frågar så berättar han heller inte att han gjort det då han vet att jag stör mig lite på hela grejen.
Tror att jag irriterar mig för att det känns som att han har en närmare relation med sin mamma än med mig. Samt att jag känner mig utesluten. Till saken hör att han också jobbar i sin pappas företag och träffar honom nästan dagligen och han påstår ändå att jag inte har klippt navelsträngen med mina föräldrar då dem gärna hjälper mig med saker som flytthjälp etc.? Han har själv aldrig ens bott på en annan ort och kommer nog aldrig att göra det heller..
Vill bara höra om det bara är jag som tycker detta är aningen märkligt... ?