• hjärteögon

Funderingar kring graviditetssymptom eller vad det nu är..

Hallå!

Jag är ny här på familjeliv men hittar inte riktigt en tråd som passar mig.

Jag har väldigt oregelbunden cykel och har alltid haft, har även typ 1 diabetes, så jag vet varken när mensen ska komma eller när jag har ägglossning.

Men i alla fall, jag har inte fått min mens sen 1a mars och så länge brukar den aldrig dröja samt att jag har en del symptom(kanske inbillning):

Illamående morgon till lunch

Vita(ibland rosa) flytningar

Huvudvärk

Ovanligt trött på eftermiddagen ända tills vi kryper ner

Molande värk i magen/mensvärk?

lite "spetsigare" bröstvårtor..

Tog ett test 6 april som var negativt.

Nu ikväll fick jag riktigt (ursäkta) gryniga flytningar... och det kunde tom rinna längs benet?!

Någon som har en tanke/förklaring?

Tack

• Svar på tråden Funderingar kring graviditetssymptom eller vad det nu är..
  • B0bbo
    hjärteögon skrev 2018-04-18 21:45:06 följande:

Hallå!

Jag har väldigt oregelbunden cykel och har alltid haft, har även typ 1 diabetes, så jag vet varken när mensen ska komma eller när jag har ägglossning.

Men i alla fall, jag har inte fått min mens sen 1a mars och så länge brukar den aldrig dröja samt att jag har en del symptom(kanske inbillning):

Huvudvärk

Nu ikväll fick jag riktigt (ursäkta) gryniga flytningar... och det kunde tom rinna längs benet?!

Tack

Tänker att du kanske ska ta ett till test? Eftersom du har svårt att veta när du skall ha din mens så kan ju ditt test den 6:e April varit ett för tidigt test. Jag gick in i vecka 7 idag och är ovanligt trött, extremt ömma bröst samt så har vårtgården blivit större. Ingen mensvärk/molvärk, bara gasig mage och inte heller några direkta flytningar i mängder. Det är vanliga tecken, men ta ett test till, eller ring till Gyn och kolla om dom har några idéer! :)
  • Corneliass
    hjärteögon skrev 2018-04-18 21:45:06 följande:

Hallå!

Huvudvärk

Tack

Jag tycker absolut att du borde ta ett till graviditetstest då det du tog den 6 April kan ha varit för tidigt för testet att visa. 
    Går du runt och tänker på och hoppas att du är gravid? För då kan även kroppen få sig att tro att den är gravid och därför få alla dess graviditetsymptom. 

Men ta ett till test, det skadar inte! :) 
  • hjärteögon

Jag ska ta ett test ikväll/imorgon.. vilket är bäst morgon eller kväll?

Glömde skriva att jag har extrema humörsvängningar för tillfället.. skällde ut min sambo för att han glömde sina strumpor i vardagsrummet... ;)

Förresten, tack för svar! :)

• B0bbo
    hjärteögon skrev 2018-04-19 13:00:49 följande:

Glömde skriva att jag har extrema humörsvängningar för tillfället.. skällde ut min sambo för att han glömde sina strumpor i vardagsrummet... ;)

Det sägs att morgonen är bäst, men om man gått ett par veckor så kan man testa när som! Men för din del är morgonen bäst :)
  • Corneliass
    hjärteögon skrev 2018-04-19 13:00:49 följande:

Det sägs ju att morgonens urin är bäst då HCG halterna är som högst/starkast då så jag rekommenderar att du tar ett graviditetstest på morgonen för att vara på den säkra sidan. :)
  • hjärteögon
    B0bbo skrev 2018-04-19 13:19:36 följande:

Det sägs att morgonen är bäst, men om man gått ett par veckor så kan man testa när som! Men för din del är morgonen bäst :)

Okej men då testar jag imornbitti! ????
  • B0bbo
    hjärteögon skrev 2018-04-19 16:37:35 följande:

Okej men då testar jag imornbitti! ????

Ja, testa i morgon bitti!
  • SamiraBudva

Låter som att du e Gravid! Ta ett nytt test

• B0bbo
    hjärteögon skrev 2018-04-20 08:10:04 följande:

Neg test och mens idag...

Nej va tråkigt :(
Svar på tråden Funderingar kring graviditetssymptom eller vad det nu är..