Befolknings förändring
Är du orolig över att den etniska demografin ska förändras?
Är du orolig över att svenskar ska försvinna som folkgrupp, eller bli en minioritet?
Är du orolig över att svenskar ska försvinna som folkgrupp, eller bli en minioritet?
Nej inte det minsta orolig.
Nej
Ni som svarar nej, gör ni det för att ni inte tror att det kommer att ske, eller för att det inte skulle beröra er om det sker?
Ni som svarar nej, gör ni det för att ni inte tror att det kommer att ske, eller för att det inte skulle beröra er om det sker?
Sverige har varit ett av de mest homogena länderna i Europa. Inget kommer skadas av att det förändras, om det förändras.
Vad är det för fel med homogent då?
Ett problem med homogena grupper är att de inte kan integreras i nuvarande samhällsform. Läs och begrunda:
www.expressen.se/ledare/podcast/politiknorden/sverige-har-blundat-for-klanernas-makt/
Det har redan förändrats. Sverige hade 8 miljoner invånare i mitten av 70-talet, sedan dess har det tillkommit 2 miljoner invandrare.
Läste någonstans (vetenskapligt korrekt ändå) att alla människor en dag kommer se "likadana" ut. Vi kommer vara allihopa brunögda och lite åt det mörkare hållet. Inte helt som man kan se ut om man bor vid ekvatorn med definitivt inte så ljusa som vi är i Norden. Ser egentligen inget negativt med det. Det gör väl inget, eller?
Detta pga globalisering och att brunögda t.ex. är dominanta genremässigt (i ögonfärg) mot blåögda. :) Vet inte exakt hur lång tid då det kommer ta en massa generationer, men klarar sig människan såpass länge blir detta ett gemensamt utseende.
Läste någonstans (vetenskapligt korrekt ändå) att alla människor en dag kommer se "likadana" ut. Vi kommer vara allihopa brunögda och lite åt det mörkare hållet. Inte helt som man kan se ut om man bor vid ekvatorn med definitivt inte så ljusa som vi är i Norden. Ser egentligen inget negativt med det. Det gör väl inget, eller?
Detta pga globalisering och att brunögda t.ex. är dominanta genremässigt (i ögonfärg) mot blåögda. :) Vet inte exakt hur lång tid då det kommer ta en massa generationer, men klarar sig människan såpass länge blir detta ett gemensamt utseende.
Där har du fel. Visst, vi hade en del invandrare och deras barn redan på 70-talet, främst arbetskraftsinvandring från Finland. Men den demografiska förändring på senare tid överträffar allt innan med råge.
Ja jag är orolig. Sverige har redan förändrats. Just nu märks det mest i de utsatta områdena. Jag arbetar natt och ör ledig på dagarna. Jag sover fram till kl 14:00. Jag sköter mina ärenden på eftermiddagarna och ser invandrare överallt muslimer överallt. Även på helgerna ser jag muslimer överallt hör främmande språk överallt. I mitt bostadsområde har det flyttat in många muslimer ensamkommande ungdomar. De äldre har väl flyttat till äldreboende. Eller avlidit på sjukhus. Några har kanske köpt hus bostadsrätter av övriga svenskar och välintegrerade invandrare. Nu är det skräpigt smutsigt störande grannar barn som kissar utomhus. Skrotbilar på parkeringen. Märkligt beteende i soprummet o parkeringen folk som smyger omkring och samlas på kvällarna utomhus. Bilar som kör in på området. Så var det inte när jag flyttade till området 2002. Jag överväger att flytta. Bostadsrätt eller till privat hyresvärd som inte hyr ut till drägg och pack.