Finns det någon här som har rökt under graviditeten?
Hur länge rökte ni under graviditeten och hur mycket ? Hur mår era barn ?
Hur länge rökte ni under graviditeten och hur mycket ? Hur mår era barn ?
Men du måste väl inse att det inte alls behöver visa sig direkt?
Hoppa på dig?
Berättar bara vad som gäller på området, där varken forskning är så rolig för dig eller att det är redan klart och ingen skada skedde.
Känner man sig inte jävligt äcklig och hemsk som står där höggravid med en cigg i käften? Liten undran bara..
Det är väl lite som att man vill ha ett barn, men man inte vill det allra bästa för sitt barn och då genom ignorera denna.
Men det är inte heller slutet på världen.
Måste säga den för det är inte svart och vitt.
Det är väl lite som att man vill ha ett barn, men man inte vill det allra bästa för sitt barn och då genom ignorera denna.
Men det är inte heller slutet på världen.
Måste säga den för det är inte svart och vitt.
Inlägg var inte riktat till dig personligen, utan tankarna kring dessa som ni skrev.
Nä, jag anser inte abort går att jämföra med, då det är ett val att avsluta graviditeten.
Röka med vetenskapen att det kan skada är ett medvetet val man gör för sin avkomma.
Sen vad anledningen är får man diskutera, dock som liknelse är den helt havererad och jämföra med abort.
Inlägg var inte riktat till dig personligen, utan tankarna kring dessa som ni skrev.
Nä, jag anser inte abort går att jämföra med, då det är ett val att avsluta graviditeten.
Röka med vetenskapen att det kan skada är ett medvetet val man gör för sin avkomma.
Sen vad anledningen är får man diskutera, dock som liknelse är den helt havererad och jämföra med abort.
För mig hon var lite äldre, och andra saker om rökning gällde då.
Sen när man pratar om risker, så bara för en har friska barn är inte samma som alla msåte vara fiska pga rökning.
Samma som cancerrisker på rökning, där har man siffror hur mycket cancer rökningen skapar.
Och för en inte är sjuk, är inte samma som ingen blir.
Utan det är faktisk så att det är en hel del.
Hade en tanta på jobbet som inbilla sig rökning inte var farligt, se på mig sa hon.
Lungcancer och död sedan 3 år tillbaka.
Även när det gäller röka under graviditet, så visar sig detta inte redan när de ploppar ut.
Vilket jag märkt en del verkar tro(mer än denna tråd).
Såg en artikel om att under början på 80 talet rökte 30% av alla gravida kvinnor och nu röker 6 % gravida kvinnor.
Såg en artikel om att under början på 80 talet rökte 30% av alla gravida kvinnor och nu röker 6 % gravida kvinnor.
Är det lätt att förväxla nikotinabstinens med kolik? Jag hade kolik och min mamma rökte