• Randig20

Frisörer eller andra hår kunniga! I need ya help

Tycker mitt under hår är alldeles för mörkt i jämförelse Till mitt slingade över hår!

Har alltid färgat hos frisör men har ingen lust alls att lägga 800+ kr för att fixa mitt under här.:

Hur stort projekt är det egentligen att lägga några slingor i det hemma? Om det blir en annan färg/nyans från resten, kommer de göra något eller smälter de in då det trots allt är slingor?

Tusen tack!!

• Svar på tråden Frisörer eller andra hår kunniga! I need ya help
  • Anonym (Sär skrivarn)

Vad menar du med under hår? Över hår..?

• Randig20
    Anonym (Sär skrivarn) skrev 2018-04-11 20:38:59 följande:

Vad menar du med under hår? Över hår..?

Ja det blev visst särskrivet! Hade du svar på frågan med? Eller du sitter bara och rättar trådar?
  • Paxton

Om jag förstår dig rätt så vill du slinga underhåret själv för att det ska bli ungefär samma ljushetsläge som överhåret. Det löser du inte själv speciellt lätt. Enklast Är om du skaffar en bra hätta och drar slingor ur den, med hjälp av hättan kan du sedan både bleka och nyansera dina slingor. Men det hade jag själv inte gett mig på hemma, även om jag är frisör. För mycket jobb, för omständligt och blir garanterat inte särskilt bra med de produkter som står till buds i mataffären. Men det duger kanske för dig? I annat fall kanske det är värt att slappna av i frisörstolen med en latte och veta att det blir riktigt gjort. Lycka till.

• Randig20
    Paxton skrev 2018-04-11 20:57:55 följande:

Om jag förstår dig rätt så vill du slinga underhåret själv för att det ska bli ungefär samma ljushetsläge som överhåret. Det löser du inte själv speciellt lätt. Enklast Är om du skaffar en bra hätta och drar slingor ur den, med hjälp av hättan kan du sedan både bleka och nyansera dina slingor. Men det hade jag själv inte gett mig på hemma, även om jag är frisör. För mycket jobb, för omständligt och blir garanterat inte särskilt bra med de produkter som står till buds i mataffären. Men det duger kanske för dig? I annat fall kanske det är värt att slappna av i frisörstolen med en latte och veta att det blir riktigt gjort. Lycka till.

Tack för ditt svar! Du förstod mig rätt, då vet jag att det inte är något jag ska ge mig in på då haha.

Njae efter att besökt frisören 2 gånger nu (misslyckat båda ggr) så har jag ingen lust att gå dit igen.. Och ingen lust att lägga mer pengar hos ytterligare en frisör, så mycket stör jag mig inte på det mörkare underhåret.
  • Anonym (Frisör)
    Randig20 skrev 2018-04-11 20:31:06 följande:

Tycker mitt under hår är alldeles för mörkt i jämförelse Till mitt slingade över hår!

Har alltid färgat hos frisör men har ingen lust alls att lägga 800+ kr för att fixa mitt under här.:

Hur stort projekt är det egentligen att lägga några slingor i det hemma? Om det blir en annan färg/nyans från resten, kommer de göra något eller smälter de in då det trots allt är slingor?

Tusen tack!!

Om du aldrig gjort det kommer det vara skitjobbigt och svårt och även svårt att få ett jämt resultat.

Du måste be en kompis hjälpa till.

Helst ska man smeta på det fort. Nybörjare kan ta en timme på sig och ja det resultatet går inte av för hackor.... :-/
Svar på tråden Frisörer eller andra hår kunniga! I need ya help