• Anzil

Köpa en chokladask till sin terapeut?

Hej!

Jag går på terapi och nu när jag kommer börja studera. Det är inte helt säkert när jag skall börja studera. Men väldigt snart och när jag kommer börja studera, så kommer jag förmodligen inte träffa min terapeut mer. Det kanske blir så eller inte, men mest troligtvis kommer jag bryta terapi, för att fokusera mer på studierna, så jag inte missar några studier/ämnen.

Eftersom tiden rinner iväg och jag kommer besöka skolan denna vecka och även gå till terapeuten denna vecka, så funderar jag om jag skall köpa en chokladask.

Men jag känner samtidigt en tvivel, det kanske har med min osäkerhet/dåliga självkänsla att göra, men något säger mig att jag borde nog köpa något sådant litet åtminstone. 

Detta kanske är en dum tråd, men vad tycker ni?

Har ni själva köpt något till eran psykolog innan ni tar farväl ifrån varandra och tackar för er?

Ni som är psykologer/terapeuter, hur upplever ni det när eran klient köper något till er? För att helt enkelt tacka er, innan de tagit farväl av sig.

Tack för svar!

• Svar på tråden Köpa en chokladask till sin terapeut?
  • Meriall

Har jobbat som terapeut och skulle bli glad för något litet absolut men det är inget man förväntar sig.

Dock hade inte choklad funkat för mig pga allergier :) Något jag hade uppskattat är något personen gjort själv, har tex fått ett litet målat hjärta, eller kanske en kopp med något fint motiv att ha i fikarummet. En träblomma vore också bra. Typ något man kan spara och ha i sitt terapirum.

En väninna som också är terapeut har fått teckningar som hon senare ramat in och liten värmeljusstake och små prydnadssaker.

Något som påminner om personen är alltid trevligt :)

Men kanske en av 50 ger något så det är väldigt ovanligt.

Svar på tråden Köpa en chokladask till sin terapeut?