Anonym (AFS!) skrev 2018-05-28 12:20:55 följande:
Exakt! Jag är medlem i AFS och hamnade på ett av deras torgmöten i diskussion med en sosse. Hon tyckte att alla som inte ville släppa in allt och alla i det här landet var psykopater, hon kunde inte begripa att någon faktiskt kunde ha mina åsikter och att det absolut måste vara något fel på mig. Jag svarade att även om vi har vitt skilda åsikter så respekterar jag hennes syn, jag förstår hennes engagemang och jag tror inte att hon är vare sig psykopat, hjärntvättad eller att det är något fel på henne .
Ja, detta hände faktiskt. Hon blev först väldigt tyst och började sedan skrika osammanhängande om bland annat hat och rasism.
Är så tokvänstern fungerar. De går till attack och skriker hejvilt när de hör åsikter som inte passar deras agenda.
Att yttrandefrihet innebär att man får ta del av åsikter man inte alltid håller med om har de aldrig begripit.
Pratade med en medlem i V för några år sedan. Trevligt tills vi kom in på asylinvandring. Då höjdes tonläget med 100 %. "De flyr från krig", "SD är nazister" osv.
Visade sig att hon bodde själv i 3 ROK, varför inte ge plats för en flykting då det är bostadsbrist?
Nej, ska såklart andra ta hand om.