vardagsglädje skrev 2018-04-08 10:32:29 följande:
TACK för alla svar! Det får mig att känna mig mindre ensam.
Vi borde göra en koll hos landstinget, men har precis flyttat till Spanien och här är reglerna två år. Ska ringa till landstinget på Måndag och kolla om man skulle kunna flyga hem för det, verkar ju värt.
Undrandesökande:
Är progestrall samma som naturligt progesteron?
Galaxen:
Jag ska kolla in apiforce!!!
Och somni säger behöver ju inte felet ligga hos mig, så min sambo borde också gå och kolla sig, vi har precis börjat prata om det och har en tid till en gynekolog i April, hoppas hon också kan kolla honom.
Men med tanke på min uberkorta lutealfas och mellanblödningar, har också HPV-viruset som det finns studier på kan förhindra fertilitet så känns ddt som att felet är hos mig :/.
Någon som har börjat på p-piller igen för att rätta till sin lutealfas?
Som ni säger är det en jobbig period, mest för att man alltid trott att det varit så enkelt!
Gå in på
www.gravidkollen.se och klicka på Progesterall så kan du läsa om det. Det är en receptfri progesteronkräm som många använder. Både kvinnor som försöker få barn, de som har problem med PMS och de i klimakteriet. Progesteronbrist leder till många problem i kvinnokroppen.
Men om du bor i Spanien har du tur ! Där kan man köpa Utrogestan receptfritt ! Det är progesteron i små bollar som man kan ta vaginalt eller oralt - Jag rekommenderar vaginalt. Tar man det oralt kan man bli yr. Det är starkare än Progesterall. Man tar det mellan ÄL och mens. Finns som 100mg och 200mg.
Finns inte att köpa i Sverige alls, så vi är många som reser utomlands för att köpa det. Man slutar vid mens, blir man gravid tar man det dagligen till v.12-14, då moderkakan tar över produktionen av progesteron.