Har jag rätten att vara arg? - Möblerad om mitt rum och saker misstänkt lagt i förrådet
Jag kan inte hjälpa att jag känner mig oförskämd, samtidigt som jag säger åt mig själv att jag har nog kanske ändå rätten att vara arg och mycket besviken på min mamma.
Jag har varit borta och jobbat i ca en månad. Jag jobbade i en annan stad, så jag stannade kvar hos en bekant i en månad.
När jag kommer hem, så märker jag att mitt rum har möblerats om. Jag blev så himla besviken på min mor, som beter sig precis som hon vill och gör som hon vill. Utan någon som helst förvarning. När jag konfronterade henne, så menade hon att hon BARA städande mitt rum. Jag förstår inte alls hur hon kan ljuga och till och med säga ordet ''Bara'' när hon i själva verket gjort massa andra saker i mitt rum. Jag kände att jag inte får någon respekt ifrån henne, och så har det i princip alltid sett ut.
Jag blev så himla besviken, arg och ledsen. Att jag endast stannade kvar över natten och sedan åkte jag iväg till en kompis i en annan stad.
Jag har ingen aning om jag är oförskämd eller om jag faktiskt har rätten att känna så som jag gör.
Jag kom nu senare på i efterhand att vissa saker i rummet inte fanns i rummet. Inte i garderoben och ingenstans i rummet fanns de. Jag hade sytt en enda stor docka och hade det i mitt rum. Det kanske låter fjantigt, men den dockan har en vis betydelse för mig.
Nu tänker jag för mig själv att min mor förmodligen stoppat ned den i förrådet. Det är en stor docka, och jag har en äldre bror som inte har någon respekt för mig alls. Så jag kan inte hjälpa att få tanken att min bror skulle även pilla på dockan, den är stor men också ömtålig. I och med att den är syd förhand, och jag har inte särskilt stora kunskaper om att sy egentligen. Så om min bror skulle av misstag ha sönder dockan, skulle både min mor och bror reagera i något stil med: ''Jaha'', och sedan bara slänga dockan.
Så har det ändå i princip alltid sett ut i mitt liv.
Så nu känner jag både oro, besviken och ännu mer arg på min mor. Varför låter hon bara inte mig vara. Varför möblera om mitt rum och stoppa ner saker någon annanstans som tillhör mig.
Har jag rätten att känna mig arg?
Jag känner mig så besviken.
Det här låter töntigt. Men jag har fått nog av min brors nyfikenhet i kombination av respektlöshet. Så om han skulle göra någonting emot dockan, har jag rätten att anmäla det?
För jag känner verkligen att jag inte vill stå ut mer.
Jag har stått i bostadskö länge, så snart är det ändå dags för mig att flytta hemifrån.
Tack för era svar!