Nervös inför kuratorn.
Hej!
Alltså vet inte var jag ska lägga detta men jag lade det i Samhälle. Något måste väl ändå samhället ha med kuratorn att göra tänker jag väl??
Men iallafall jag ska till kuratorn snart då jag mår "skit" om man säger så. Men hur ska man börja ett samtal? Säger man bara hej och berättar hela "historien" bara och sen är det bara att få respons på denna händelse eller hur fungerar allt inom kuratorn och så? Vilka kommer hon (kuratorn) då prata med om detta? Kommer hon gå runt och prata med alla om det eller är det något hon håller inne?
Får jag säga namn vid samtalen?? Eller kommer jag då begå något brott ifall jag säger namnen/namnet?? Vad har jag för skyldighet vid samtalet? Kan man må sämre efter att ha pratat eller mår man bättre efteråt, dvs Kan man må sämre efter samtalen eller hur är det? Hur upplever ni att man brukar må efteråt.
Om jag nu fått Post Traumatisk Stress. Kan man då få hjälp till detta? Kan jag be att vissa personer ska komma in till ett samtal (Ifall dom är en stor del av det som blivit den här PTS;en). Vilka får jag då ta in? Hur får man i kontakt med dessa personerna då? Ska jag leta upp dom eller ska kuratorn göra detta?
Ja ni får själva gärna skriva andra frågor och svar men kom på dom jag hade men kan ju ha glömt vissa. Är verkligen nervös!