Min sambo vill supa ihjäl sig...
Min sambo säger ofta nu på sistone att han känner sig döende och att det beror på att han dricker för mycket öl.
Ofta säger han när han kommer hem på kvällen att han ska ta det lugnt några dagar och inte gå till krogen nästa dag, några dagar.
Men när nästa dag kommer har han totalt glömt vad han sagt och går dit iaf.
Nu är det lätt att tro att han låtsas "glömma" och skyller på det, men så är det verkligen inte. Det räcker med typ 3 öl så får han kraftiga minnesluckor och han dricker långt fler än så. Han blir alltid arg på mig om jag messar något för då tycker han att jag gnäller och tjatar trots att jag inte ens nämner krogen eller alkohol eftersom jag VET att han alltid är där.
Han är förvirrad, glömsk, ofta darrig, har fått sämre balanssinne och blir yr, svag i hela kroppen m.m. Han har ett hantverksyrke som han får svårare och svårare att klara av.
Han säger att han behöver läggas in men att han i så fall skulle förlora jobbet eftersom han har ljugit för sitt jobb under lång tid så det kommer han aldrig göra. Dessutom vill han inte sluta helt utan dra ner på mängden.
Så nu har han bestämt sig för bara köra på och supa ihjäl sig i stället.
Jag känner mig totalt maktlös då jag anser att jag inte kan tvinga honom till någonting.
Finns det något jag missat?
Ultimatum fungerar inte. LVM är han långt ifrån eftersom han fortfarande sköter jobb, ekonomi m.m utåt sett.
Pls help me/us.....