• JohannaSaGo

Ytterplagg till våren hjälp

Här äe det fortfarande minusgrader så sonen har overallen på sig.. men snart.. när det börjar bli plusgrader men bara några få. Vad kan man använda för ytterkläder?

Vi har fodrade och ofodrade regnkläder samt skalkläder..

Men om vädrwt är torrt men kyligt.. sä känns ju skalkläder med fleeceställ under för kallt.. samt overall kanske för varmt.. regnkläder vill man heller kanske inte ha för dom andas väl inte lika bra??

Eller kan man ändå köra på typ fodrad regnjacka plus skalbyxor om det är småkyligt tro.

• Svar på tråden Ytterplagg till våren hjälp
  • Anonym (asdf)

Små barn mår inte dåligt av att ha vinteroverallen kvar ett tag till. De sitter gärna och rör inte på sig på samma sätt som tex en fyraåring.

När mina var små bytte jag till skaloveraller ganska sent, vädret har ju en förmåga att vara vinter ena dagen och varmvår dagen efter. Men även om det är varmt i luften så kan det fortfarande vara kallt på marken.
    Svårt men hellre lite för varmt än för lite kläder och frysa.

• Lynxsa

Ja det är alltid svårt med kläder så här års.

Vi har - på nätterna och + på dagarna. Är det fruset blir det overall och töar det, fodrade galonisar. Sen anpassar jag mängden kläder under. Ibland overall utan fleece och ibland fleece och fodrade galonisar. Ibland kör vi vinterjacka och fodrade l galonbyxor

Jag går mest efter fukt. Blöta barn är kalla barn. Torra, bra på händerna och fötterna klarar vi oss långt på.

Mycket kläder blir det med tre barn..

Svar på tråden Ytterplagg till våren hjälp