hur gör man?
ge mig tips snälla.
jag har kommit in i en familj som jag bara älskar. har inte ens varit ett år ännu.
jag och barnen kommer jättebra överens och jag har verkligen kommit nära femåringen. Får ta rätt mycket ansvar, det är rätt svårt att vara så pass delaktig utan att få önska att man kunde styra till det lite. Jag känner mig vilsen i hur jag ska kunna göra allting så snyggt jag bara kan för alla inblandade i hennes liv men också för henne.
hon är alltså fem år.
dricker ur nappflaska välling. Har tutte ännu ( snutten känns ju okej ) men tutten är kvar. blir matad med mat framför TVN vid måltider, av farmorn som har henne typ halvtid. Hon äter ju inte jättebra men det känns ändå otroligt konstigt att hon blir matad och ska som se något medans, Ser tv medan man borstar tänderna. Kastar ytterkläder. på morgonen blir hon påklädd, inget själv. och tar en timme på sig. vilket gör det så att det blir en otrolig tidig morgon. hur ska man få ordning på detta? alltså det drar ju mer energi än det behöver dras när känner jag då jag ändå rätt ofta är hemma med henne på dagarna för hon ska slippa så långa dagar på förskola. men jag tänker att förskolan borde vara sjukt nyttig för henne då det inte är de här daltandet. Sjävklart kan det vara mysigt å få känna sig liten ibland, de förstår jag lixom men det här är inte ibland de är vår vardag. jag vet inte men jag känner bara att så här skulle det inte vara om det var mitt barn. vill inte trampa någon på tårna heller. tycker de är sjukt svårt....