• hipsterpappan

Varför går det utför med Miljöpartiet?

Ingen har väl missat att dom numera ligger stadigt under riksdagsspärren och har tappat över hälften av sina medlemmar. Men vad beror det på och tror någon att dom kan vända på trenden? Själv hoppas jag att senaste utspelet om att lätta på asylreglerna plus dieselförbudet blir sista spiken i kistan för partiet som har haft allt för mycket inflytande över svensk politik.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Varför går det utför med Miljöpartiet?
  • hipsterpappan

Lär bli svårt att vända särskilt som man går till val på att öppna dammluckorna igen.

• missUniversum

1. De frågor de drivit i regeringen har inte gynnat någon svensk. Och få av dem har så mycket med miljön att göra.
    2. Kappvändare är de ju itne eftersom de tycker tvärtemot gemene svensk och därmed vill väl få svenska rösta på dem.
    3. Jag tror inte det är så många svenskar som gillar mp:s asylpolitik. Varför ska någon utan asylskäl få stanna i Sverige bara för att personen var under 18 när den kom till sverige. Personligen lägger jag hellre de resurserna på en person som HAR asylskäl.

• hipsterpappan

Nu storsatsar MP på att göra av med ännu en miljard i ännu ett meningslöst projekt. Varför ska alltid vi leka världssamvete och vara godast i klassen? Men visst lätt att vara generös med andras pengar.

• hipsterpappan

Dom har ju även sina skyddslingar att ösa skattepengar över

• missUniversum
    hipsterpappan skrev 2018-04-11 14:26:51 följande:

Nu storsatsar MP på att göra av med ännu en miljard i ännu ett meningslöst projekt. Varför ska alltid vi leka världssamvete och vara godast i klassen? Men visst lätt att vara generös med andras pengar.

Könsuppdelad statistik är bra för då kan man ta reda på om olika kön har olika problem i samhället.

Etnicitetsuppdelad statistik däremot är dålig för att...?????

Miljöpartiet är idioter
  • VivaHate
    Studentpappa skrev 2018-03-29 14:06:48 följande:

En av anledningarna är väl att de kommer med sanslöst dåliga förslag gång efter annan? Nu senaste förslaget på att ensamkommande som ska studera (oklart vad) ska få put.

Driver man igenom det är man förhoppningsvis borta från regeringen för alltid.

MP gör sitt bästa för att förstöra Sverige.

Började med migrationsöverkommelsen med Alliansen där man gav PUT till alla från Syrien. Bara att säga att du kom från Syrien för att få ett bekvämt bidragsliv i Sverige.

Nu vill man ge amnesti till 9000 asylbedragare som saknar asylskäl samt ljugit om sin ålder.

Genom kilometerskatt på lastbilstrafik, höjt bensinpris samt att stänga Bromma flygplats vill man döda svenska landsbygden.

Och gärna ska svenska industrier bestraffas med mer miljöavgifter så de får slå igen även fast svensk industrier är väldigt rena.

Alla som vill ska få komma till Sverige och leva på försörjningsstöd, enligt MP.

Att det sedan finns svenskar (ex. 400 000 pensionärer)  som har det väldigt svårt ekonomiskt är inget man bryr sig om.
  • K Kalle
    hipsterpappan skrev 2018-04-11 18:51:55 följande:

Dom har ju även sina skyddslingar att ösa skattepengar över

Ja, det där sticker verkligen i ögonen. Jag minns hösten 2015 när Magdalena Andersson sa att det kunde bli aktuellt att spara in på assistansen för att finansiera migrantströmmen. Jag hoppade till när jag hörde det. Jag blev väldigt förvånad över att en politiker kunde erkänna/säga en sådan sak rakt ut.

Men Magdalena har ju också sagt andra intressanta saker, bland annat att invandrare bör söka sig någon annan stans än till Sverige. Kanske var hennes franka uttalande 2015 ett sätt att markera att pengarna inte räkte till? Jag är övertygad om att om socialdemokraterna regerat ensamma utan MP så hade de sagt stopp långt tidigare.
  • Tomas Tvivlaren

Varför går det utför med Miljöpartiet?
    För att verkligheten har kommit ifatt dom? Det går inte att driva en politik med småroliga (tokiga) förslag, fredsminister  är ett bland dom roligaste eller förslaget med fredsuniversitet och  en fredsenhet på Utrikesdepartementet.
    För ca 8 år sedan fans det ett förslag om  statligt stöd till hem för hemlösa katter samt att staten borde starta en bank med grön profil.
    2015 ville en motionär förbjuda alla män utom transvestiter att arbeta med jämställdhetsfrågor inom partiet.
    Chemtrails, CIA är ju en riktigt stor bov som måste granskas.
    Men det bästa är nog, ränta och inflation skulle avskaffas.

• Kusin Krakel

Jag tror att minskning dels beror på stt de är ett litet parti som regerar ihop med ett stort parti. Deras egna åsikter och ideologi blir därför gansk osynliga.För ett litet part är det lättare att synas i opposition. Detta tror jag påverkar ett gräsrotsparti som MPmer än andra partier i samma situation.

sen tycker jag att de varit väl osynliga som parti under den här tiden, vilket väl handlar om den retorik man valt att ha. Tycker att S oftare pratar i termen av socialdemokraterna medan MP mest pratar om regeringen.

Naturligtvis har de större skandalerna som varit också spelat in.

• hipsterpappan

Det är nog det parti som dragit till sig flest med en dålig kvinnosyn. Alla minns väl t.ex den här mannen som vägrar att ta kvinnor i hand?

• K Kalle
    hipsterpappan skrev 2018-04-13 10:07:44 följande:

Det är nog det parti som dragit till sig flest med en dålig kvinnosyn. Alla minns väl t.ex den här mannen som vägrar att ta kvinnor i hand?

Det var droppen för mig som tidigare gillat MP. Ett flertal personer med usel kvinnosyn och som dessutom försvarats av övriga partiet. Plus att man gett pengar till muslimska organisationer som predikat kvinno- och homohat (inga tveksamheter där, inte som när pastor Gren med rätta kölhalades).
Svar på tråden Varför går det utför med Miljöpartiet?