• Glädje5

Fattar inte har jag ägglosdning eller inte?

Har två tester och tycker de är positiva men vad säger ni?

Enligt papperna är de negativa. Blir så trött.....

• Svar på tråden Fattar inte har jag ägglosdning eller inte?
  • EpicNurse

Båda Är negativa. Men fortsätt testa tills du ser att teststrecket blir mycket svagare igen. Ibland blir det inte starkare än såhär för att man missar själva peaken med testen. Men ofta får man tydligt positivt inom någon dag.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • filuren87
    Glädje5 skrev 2018-03-23 10:03:49 följande:

Men visst är dagens test starkare än igår?

Har det betydelse?

Dagens test är absolut starkare så det betyder ju att äl antagligen är på g! Och om du har en 30-31 dagars cykel borde piken inte komma riktigt än så bara fortsätta testa. 
  • Snuttis2

Styrkan på testet ska inte spela någon roll , i relation till om ägglossning närmar sig! Det brukar stå tydligt på förpackningen . det enda som avgör är om det är positivt eller negativt. Dina är negativa! För att de ska vara positiva måste de vara lika starka eller starkare än kontrollsträcket!

• milli79

Lättast att veta när du haft äl genom att tempa varje morgon. När tempen varit högre 3 dagar kan man vara säker på att äl varit. Då kanske du kan känna igen symptom som äl sekret osv runt den tiden

• Glädje5

Tog ett ikväll och nu är det understa strecket starkare än det övre ????????
  • EpicNurse
    Glädje5 skrev 2018-03-23 19:31:39 följande:

Tog ett ikväll och nu är det understa strecket starkare än det övre ????????

Precis! Helt positivt :)
  • Belinday
    Glädje5 skrev 2018-03-23 21:48:47 följande:

När har jag ägglossning?

När kan jag bli gravid?

Ägglossningen sker inom 48 timmar från pos test.
  • Glädje5

Känner mig bara avslagen nu i kroppen kan ägglossningrn vara över? Kan man vara gravid redan och ändå känna sig så avslagen. Kände mer innan idag i bröst och mage.

• Madicken Madicken

Ta tempen varje morgon istället. Så mycket lättare.

ÄLtesterns ska tas nör du varit uppe många timmar.

Den senaste bilden såg definitivt positiv ut.

Bara att hoppa i säng så fort som möjligt.

• EpicNurse
    Glädje5 skrev 2018-03-24 22:49:55 följande:

Känner mig bara avslagen nu i kroppen kan ägglossningrn vara över? Kan man vara gravid redan och ändå känna sig så avslagen. Kände mer innan idag i bröst och mage.

Ja ägglossningen kan vara över. Gravid blir man om ägget fäster ca en vecks efter ägglossningen.
Svar på tråden Fattar inte har jag ägglosdning eller inte?