• Anonym (Annamia)

Herregud. Fy denna känslan

Hej! Har druckit cociliana i flera veckor pgr av bröstet revben och lunginflammation . Läkaren sa inget om beroende utan skrivit ut x flera .... tror jag iaf druckit 2 stora flaskor.

Nu har jah inte använt de på några dagar och mår pyton rent ut sagt. Va skall man göra ? Blir så rädd för känslorna I kroppen . Är ju beroende säkerligen av detta nu.

Nån mer erfarenhet ?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Herregud. Fy denna känslan
  • Anonym (Oskar)

Cold turkey abstinens..

• Anonym (Annamia)

Vad innebär det ?

• Anonym (Oskar)

Cold turkey = asbstinens som illamående skakningar när man slutar med en drog typ heroin..benämning som används i drogkretsar..

• klyban
    Anonym (Annamia) skrev 2018-03-21 18:48:33 följande:
    Vad innebär det ?

Innebär vad?
    Sen du intar en medicin som gör dig snurrig i huvudet, och inte en enda gång reflekterar över det är narkotika?

Och varför tar man en medicin och sen inte ens läser upp sig om den.
    Du har postat innan väl?
    För är för likt för inte vara så.

Anonym (Oskar) skrev 2018-03-21 19:08:31 följande:
    Cold turkey = asbstinens som illamående skakningar när man slutar med en drog typ heroin..benämning som används i drogkretsar..

Den används i den medicinska världen också, och mer än narkotika.

hur många meter var det?
  • Anonym (Annamia)

Jag har inte blivit snurrig i huvudet ? Har blivit trött till kvällen men inte påverkad. Jag förstår väl att den kan vara beroendeframkallande men så klart inte på så här kort tid !! Ingen sagt nånting. Jag litat fullt ut på läkarna .

Fick tabletter emot smärtan ibörjan. Men dem använde jag två dagar bara. Så inte mer.

Nej?

Har inte illamående. Känner mig mest orolig i kroppen på nått vis. Trött och vill mest bara sitta still. Är de samma ?

Kanske är att jag börjar bli sjuk då?

• NELJ
    Anonym (Annamia) skrev 2018-03-21 17:34:02 följande:

Hej! Har druckit cociliana i flera veckor pgr av bröstet revben och lunginflammation . Läkaren sa inget om beroende utan skrivit ut x flera .... tror jag iaf druckit 2 stora flaskor.

Nu har jah inte använt de på några dagar och mår pyton rent ut sagt. Va skall man göra ? Blir så rädd för känslorna I kroppen . Är ju beroende säkerligen av detta nu.

Nån mer erfarenhet ?

Tacksam för svar

Det du ska göra är att inte ta mer cociliana. Är det abstinens/beroende så går det över.
  • Anonym (Annamia)

Tack!!! Nej jag har inte tagit mer :)

Hostar inte så mycket nu.

Hur länge sitter det i ?

Känns milt ändå nu när jag läst på lite om ? cold turkey?

• Anonym (BJ)
    Anonym (Oskar) skrev 2018-03-21 19:08:31 följande:

Cold turkey betyder att sluta abrupt, utan nedtrappning. Används inte bara i drogkretsar och har också fått en överförd betydelse i dagligt tal. Typ allt man "avgiftar" sig mentalt eller fysiskt från genom att gå på noll direkt.
  • klyban
    Anonym (Annamia) skrev 2018-03-22 06:55:14 följande:
    Tack!!! Nej jag har inte tagit mer :)
    Hostar inte så mycket nu.
    Hur länge sitter det i ?
    Känns milt ändå nu när jag läst på lite om cold turkey

Du kan inte tagit länge, så bör vara över snabbt.
    Redan nu kan man tycka, om du nu inte konsumerat mer morfinpreparat.

Varför jag säger så, är för du bara hållit på nån vecka och borde inte ge mer en 1-2 dagars olustighet i kroppen och egentligen inte några riktiga abstinenstecken alls egentligen.

hur många meter var det?
  • Anonym (Annamia)

Klyban, Nej kanske 5-6 v. inte mer. ca 25-30 ml om dagen max. 
    ok. då hoppas jag de är borta snart då :) känns okej idag faktiskt . lite öm i kroppen men inget annat =) Vad skulle man mer kunna få? 
    men jag antar de redan hade kommit nu då? 

Tack för era svar, va snällt ! 

ps.. läste tråden du trodde var jag... den tjejen ( antar de är en tjej då hennes alias var annapanna .... ) hade ju haft flera månader mer och helt annat . PUH !

• klyban
    Anonym (Annamia) skrev 2018-03-22 07:36:53 följande:
    Klyban, Nej kanske 5-6 v. inte mer. ca 25-30 ml om dagen max. 
    ok. då hoppas jag de är borta snart då :) känns okej idag faktiskt . lite öm i kroppen men inget annat =) Vad skulle man mer kunna få? 
    men jag antar de redan hade kommit nu då? 

Tack för era svar, va snällt ! 

ps.. läste tråden du trodde var jag... den tjejen ( antar de är en tjej då hennes alias var annapanna .... ) hade ju haft flera månader mer och helt annat . PUH !

Det var en tragisk diskussion där, och fick direkt vibbar det var samma.
    Men nu vet jag det inte är så.

Jag brukar säga man ska ha uppehåll efter ca8 veckor, så har man 12-36h obekväma AT och sen lätta efterdyningar lika länge.
    Men problemet är att folk inte förstår hur beroende framkallande de är för kroppen, och det kommer som en chock senare.
    Ett tips är att alltid läsa upp sig, oavsett vad man tar.

Jag tror imon kommer du bara känna en lätt hängighet som inte stör dig nämnvärt för sen mer eller mindre vara över.

hur många meter var det?
  • Anonym (Annamia)

Tack !! Va snällt av dej att svara ! Uppskattas :)

Jag mår nog ganska bra , lite segare än vanligt, så antar du har rätt i tid :)

Ja tack, skall tänka på det. Likaså alltid fråga läkare .... undrar så bara varför hon inte sa nått . Eller apoteket. Enbart att jag inte skall köra bil.

Ha en go forsatt dag !

• Anonym (Annamia)

Theralen har jag fått för sömnbrist ? Är de en farlig medicin ? Står iaf inte beroendeframkallande Haha förlåt men du verkar påläst

• klyban
    Anonym (Annamia) skrev 2018-03-22 13:54:03 följande:
    Tack !! Va snällt av dej att svara ! Uppskattas :)
    Jag mår nog ganska bra , lite segare än vanligt, så antar du har rätt i tid :)

Ja tack, skall tänka på det. Likaså alltid fråga läkare .... undrar så bara varför hon inte sa nått . Eller apoteket. Enbart att jag inte skall köra bil.
    Ha en go forsatt dag !

Jag tror man får läsa detta själv och förstå.
    De som säger det är bara sluta med dessa mediciner ljuger, men sure vissa kan men många inte.

Själv har jag en smärt problematik så jag lärt mig detta med åren som gått, och det är att aldrig mer än 8 veckor kontinuerligt.
    Så är AT rätt milda och överkomliga, samtidigt som medicinen blir mer effektiv igen.
    Dock så får man problem med smärtan istället, så bra mår man aldrig ;)

hur många meter var det?
Svar på tråden Herregud. Fy denna känslan