• Nelliet00

hjälp lilla mig med nya jobbet!

Hej!

Jag har några funderingar kring ett nytt jobb jag tänker på att ta, ett företag som jobbar med och forskar kring hudvård, kosttillskott och skönhetsprodukter.

Min uppgift är då att marknadsföra dessa produkter genom sociala medier och andra kontakter, detta är då endast för att testa på och tjäna en liten extrapeng.

Jag har haft två telefonmöten med tjejen jag har kontaktat och hon har berättat om företaget och vi har ytterligare ett möte idag.

Min fråga gäller vad som är bra att veta när man skaffar ett nytt jobb och när man jobbar med marknadsföring, allt detta är så nytt för mig så jag vet inte riktigt vad jag ska leta efter eller ställa för frågor.

Jag hoppas att någon snäll själ kan hjälpa mig så att jag får reda på så mycket som möjligt och känner mig bekväm och att jag har lite kunskap innan jag kommer igång!

• Svar på tråden hjälp lilla mig med nya jobbet!
  • EmberEyes

Låter som ett standard pyramid-spel. Om du ligger högt upp i hierarkin och lyckas påtvinga många bekanta att börja sälja under dig, och dessa lyckas med detsamma så kan du tjäna. Annars är det slöseri på tid och pengar.

• Nelliet00

Jo jag har hört talas om detta pyramidspel och varit på min vakt och varit skeptisk, men så som tjejen jag pratar med tjänar man såklart på att rekrytera personer, men den rekryterade personer hamnar aldrig under någon annan utan kan komma mycket längre (beroende på hur mycket man vill satsa och hur mycket man vill arbeta) 
    Företaget räknar i poäng och inte pengar, och jag har redan satt min poänggräns i och med att jag inte vill lägga mer tid än så och det tjänar inte hon som kontaktat mig på.

svårt att förklara och svårt att uttrycka mig rätt, men jag vill ge det ett försök!

Svar på tråden hjälp lilla mig med nya jobbet!