• skinnyblue

Behöver tips på smink!

Jag får superoljig hy, speciellt när jag använder smink. Dessutom blir jag lätt röd i ansiktet :( 
    Behöver tips på bra primer och foundation till oljig hy!

Har någon testat grön primer för röd hy? Funkar det?

• Svar på tråden Behöver tips på smink!
  • Anonym (E)
    Min första tanke är att du behöver något som suger upp lite av oljan och inte innehåller olja.  
    Tänk på att basen är avgörande för resultatet, så även ansiktskrämen/krämerna du använder bör vara oljefria för att inte skära sig med din primer och foundation. 
    Jag har själv inte oljig hud, men har fått höra mycket gott om YSL All hours full coverage matte foundation. Sen beror det ju också på hur täckande du vill att den ska vara.
    Gällande primer så läser och hör jag överallt om Youngbloods Mineral primer, som även den ska vara oljefri. 
    Enligt mig dyra produkter, men är de dryga och bra så är de kanske värda priset. 

Jag har testat det där med grön fixer på röda partier flera gånger när jag t.ex fått en enorm innebrännare som lyser så att den visar en vägen genom mörkret, men jag tycker inte att det ger något större resultat. Men vem vet, jag kanske inte testade rätt produkter. 
    Jag föredrar att försöka "tona in" den med min hudton med concealer (för att försöka tona ned rödheten) + ett puder med ös i, för att få den att smälta ihop mer med min hudton. 

Svar på tråden Behöver tips på smink!