• Anonym (Skyddad boende)

Fick bekräftelse över att jag inte får komma tillbaka till min hemort - Skyddad boende

Hej!

Jag har länge försökt få chansen att komma tillbaka till min hemort i en skyddad boende där. Just för att jag VET att det inte finns några risker så länge jag får ett eget boende där. Jag har ett arbete, inkomst som fungerar och mina studier. Även andra saker som får mig att vilja komma dit.

Dessvärre tyckte personalen någonting helt annat och var bestämd med att ha kvar mig i min nya hemstad.

Jag trivs inte här. Jag har inget arbete, inga studier, ingenting har jag i denna stad och har inte heller gjort någonting sedan jag kom hit.

Det lät som om det var positivt ifrån mötet förra gången och lät som om jag kunde komma tillbaka. Men idag vart det helt annan inställning och de ansåg att jag inte skulle förflyttas tillbaka. Jag vart mycket sorgsen, nedslagen och så förtvivlad. Samtidigt som jag tänkte för mig själv att jag är så trots allt vuxen och borde kunna välja, om möjligheterna finns. Möjligheterna finns och platser existerar. Det handlar om att de tror inte att det är bra att jag får ett skyddad boende i hemstaden. Men jag VET att det inte finns några risker.

Jag mår väldigt, väldigt dåligt just nu...

• Svar på tråden Fick bekräftelse över att jag inte får komma tillbaka till min hemort - Skyddad boende
    Anonym (Hmmm) skrev 2018-03-22 07:11:25 följande:
    Varför skaffar du inte boende själv så som alka andra vuxna människor gör?

Du kan väl studera där du bor nu? Om inte annat så på distans.

Att dra på sig offerkoftan och bara sitta och tycka synd om dig själv hjälper dig ingenstans. DU måste ta tag i ditt liv.
    Men jag kan inte hitta något boende.

Jag kan inte studera. De tycker jag är i en process där jag kanske kommer förflyttas till en annan stad. Jag har redan ställt den frågan om pluggandet på distans vore någonting.

Jag har mina viktiga arbete i min hemort, som jag inte ha ta till min nya hemort. Det finns massa saker som lockar mig tillbaks, som är vitkgt för mig.

• Kjell2
    Anonym (Skyddad boende) skrev 2018-03-22 11:47:22 följande:

Jag kan inte studera. De tycker jag är i en process där jag kanske kommer förflyttas till en annan stad. Jag har redan ställt den frågan om pluggandet på distans vore någonting.

Jag har mina viktiga arbete i min hemort, som jag inte ha ta till min nya hemort. Det finns massa saker som lockar mig tillbaks, som är vitkgt för mig.

Har du arbete har du troligtvis inkomst. Leta rätt på något andrahandsboende och flytta.

Ditt liv, ditt ansvar. Du har varit myndig i sex år.
  • Anonym (Svea)

Många studieorter har studentlägenheter. Varför söker du inte studier där du kan fixa boende?

För er som säger att jag kan bara finna en studentbostad. Ge mig mer tips i sådan fall?

För jag har nu faktiskt tagit till mig eran tips och råd, och försökt hitta studentbostad. Samma sak gäller där, så finns det inga bostäder. Jag har inga kö poäng.

Hur går jag till väga?

• Anonym (Hmmm)

Du skrev ju att det finns bostäder i din hemort. Andra hand kanske?
  • Kjell2
    Anonym (Skyddad boende) skrev 2018-03-22 16:03:41 följande:

För er som säger att jag kan bara finna en studentbostad. Ge mig mer tips i sådan fall?

För jag har nu faktiskt tagit till mig eran tips och råd, och försökt hitta studentbostad. Samma sak gäller där, så finns det inga bostäder. Jag har inga kö poäng.

Hur går jag till väga?

Andra hand

Inneboende

Köp

Vad har du för inkomst?
    Kjell2 skrev 2018-03-22 16:11:12 följande:
    Andra hand

Inneboende

Köp

Vad har du för inkomst?
    Jag har ingen inkomst.

Anonym (Hmmm) skrev 2018-03-22 16:08:13 följande:
    Du skrev ju att det finns bostäder i din hemort. Andra hand kanske?
    Andra hand?
    Hyr man inte numera enbart till bekanta?

Det var folk som pratade om att det hela tiden kunde fixas med stundetnbostäder, men det var ju inte alls så.

• Pope Joan II
    Anonym (Skyddad boende) skrev 2018-03-22 16:45:39 följande:
    Jag har ingen inkomst.
    Men du skriver ju i startinlägget att du har det?

"Jag har ett arbete, inkomst som fungerar och mina studier. "

Anonym (Skyddad boende) skrev 2018-03-22 16:46:37 följande:
    Andra hand?
    Hyr man inte numera enbart till bekanta?
     Självklart inte. Varför tror du det?
  • Kjell2
    Anonym (Skyddad boende) skrev 2018-03-22 16:45:39 följande:

Jag har ingen inkomst.

Då är första steget att fixa ett jobb. Är det något problem med det?

Alternativt, bit ihop till hösten och börja plugga då. Har du gått ut gymnasiet och har behörighet för högskolestudier?
  • Anonym (Bla)
    Anonym (Skyddad boende) skrev 2018-03-22 16:03:41 följande:

Hur går jag till väga?

Skriver upp dig i alla köer där du kan tänka dig att bo, kollar blocket efter rum/inneboende, bor en period på vandrarhem, lägger ut annons själv mm. Vissa folkhögskolor har internatboende.

Jag har flyttat ganska många gånger och har man bara inkomst så finns det alltid något alternativ, kanske inte förstahandskontrakt direkt men allt måste ju vara bättre än att bo med din psyko familj eller vara fånge hos soc.

Vilken stad vill du tillbaka till?
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Skyddad boende) skrev 2018-03-22 16:47:25 följande:
    Det var folk som pratade om att det hela tiden kunde fixas med stundetnbostäder, men det var ju inte alls så.
    Studentbostäder söker man när man antagits till studierna på universitet eller högskola.
Svar på tråden Fick bekräftelse över att jag inte får komma tillbaka till min hemort - Skyddad boende