• Anonym (Fy nikotin)

Sluta röka

Hej!

Nu är det såhär att jag har bestämt mig för att sluta röka. Dels för hälsan och mest för att jag vill skaffa barn. Idag var första dagen utan cigg och jag har varit grymt irriterad hela dagen idag! Fått gråtattacker och allt.

Är irriterad och förbannad över att nikotinet har en sån makt över mig.

Är det någon annan här inne som försöker sluta som vill följas åt?

• Svar på tråden Sluta röka
  • Anonym (Pricken)
    Anonym (Fy nikotin) skrev 2018-03-13 19:47:13 följande:

Hej!

Nu är det såhär att jag har bestämt mig för att sluta röka. Dels för hälsan och mest för att jag vill skaffa barn. Idag var första dagen utan cigg och jag har varit grymt irriterad hela dagen idag! Fått gråtattacker och allt.

Jag slutade röka 8 januari för att vi försöker bli gravida, är röksugen varje dag och är idag inne på min 65:e dag som rökfri!! Jag har appen RÖKFRI och den hjälper mig där man ser hur mycket man sparat och hur många cigg man inte har rökt sen rökstoppet :) jag tar i och för sig en *akutsnus* när det blir allt för mycket, men då bara en sån minisnus och högst bara 10 minuter i munnen. Det blir bättre för varje dag :) Kämpa!
  • Anonym (E)
    Anonym (Fy nikotin) skrev 2018-03-13 19:47:13 följande:

Hej!

Hallå! Har själv fått bort vanan. "Slutade" i början av januari, men har tagit någon cigg då och då sedan dess. Skönt, att kunna ta en utan att falla tillbaks i det som en vana. 
    Jag har använt mig av e-cigarett, vilket hjälpt något enormt.
    Tänker att, om jag kan sluta med cigaretterna så kan jag faktiskt sluta med e-cigaretten också, har testat ett flertal gånger att låta den vara hemma medan jag är borta en dag och det har varit fint.
    Använde från början 18mg nikotin (överkompenserade för att inte känna röksug efter cigg) därefter trappade jag ner och är redan nu på 6mg. Tycker det funkat fint.
    Jag har rökt i 6-7 år och trodde aldrig jag skulle sluta, men det gäller att få bukt på själva vanan. Man väntar på bussen och röker en cigg, man är påväg till Ica och röker en cigg, första koppen kaffe och röker en cigg. 

Även om du inte vill använda e-cigg så vill jag rekommendera att du använder någon form av nikotin så länge, tills du har kontroll över röksuget. Annars finns en risk att du går tillbaks till cigaretterna och då är det väl bättre att du använder annat nikotin tills det värsta av suget lagt sig.
  • Anonym (Jo)

E-cigg är ett bra hjälpmedel vid rökstopp

• Richi3

E-cigg alt. Börja snusa. Fungerade för mig, !Även om det inte är så, så försök att övertala dig om att de andra förslagen är billigare att köpa och att göra, ljug för dig själv att det är så, det kan verkligen hjälpa. Lycka till.

• Anonym (Fy nikotin)

Vad roligt att här är fler som vill sluta! :)

Jag har rökt tre cigg under dagen idag. Röker min sista nu och har en kvar till imorgon (om jag tar den).

Tack för alla tips hörrni! Men jag väljer att sluta helt utan någon hjälp av e-cigg eller nikotinplåster.

Jag höll upp en gång innan med och då la jag av rakt av och hade uppehåll i två år.

Började tyvärr igen när jag var utomlands och inte kunde motstå. Det är något med att vara utomlands :p

Men jag tänker, har jag klarat det innan så klarar jag det denna gången med.

Fast det känns lite jobbigare denna gången konstigt nog.

• Richi3

.. Sluta utan att ha någonting som ett alternativ!?, sa du?
    -Starkt av dig! Men kör hårt, återkoppla gärna om ett par veckor/månader om hur det går. Lycka till. Solig

-Over and out.

Svar på tråden Sluta röka