• Anonym (Nyfiken i en strut)

Rattfylla ×2

Hej det har skrivits en hel del om rattfyllor här på forumet. Jag hittar inget svar på min fråga. Min bror har åkt för drograttfylla för 1 1/2 år sen. Han fick villkorlig dom och samhällstjänst samt tappade körkortet på stående fot. Han har villkorlig dom i två år och för ett tag sen åkt han fast för en misstänkt rattfylla. Någon hade ringt å anmält att han körde full men när polisen väl var på plats så var han inte i bilen men fick ändå följa med in för provtagning. Och fortsätt misstänkt för rattfylla. Min fråga är hur kan polisen styrka hans rattfylla? Eller kommer de läggas ner i brist på bevis? Om nu inte personen som ringde in anmälan vågar vittna. Hur funkar de? Jag tycker han ska få sona sitt straff... och hoppas att de inte läggs ner i brist på bevis.

• Svar på tråden Rattfylla ×2
  • Långbenopluto

Bara att avvakta och se hur polis och åklagare går vidare.

Kanske dags för din bror att få hjälp för sitt missbruk?

• Anonym (Vittne och egen utsaga)

Utan vittne som styrker att han kört blir det svårt, men han måste också kunna redogöra på ett trovärdigt sätt vem som körde bilen från A till B om han säger att det inte var han så att den personen också kan höras i utredningen. Hoppas flera blodprov togs så eftersupning kan uteslutas ockdå.

Svar på tråden Rattfylla ×2