• Anonym (Jagsaknardig)

Ditt liv togs ifrån dig

Dagarna går och livet går vidare men sorgen lär aldrig försvinna.

Jag minns dig som igår, så ödmjuk och vacker syster som alltid brydde sig om andra, den energin du hade och den glädjen du spred är svår att glömma.

Idag är dagen då du plötsligt försvann ur min vardag, 2 år sedan ditt liv brutalt togs ifrån dig. Dagen då jag bara låg där i din säng och skrek efter dig. Jag kunde ju inte tro? Att min älskade lilla syster plötsligt var borta. Att du aldrig mer skulle komma tillbaka fastän du för evigt är kvar. Det var svårt att tro när allting kändes så overkligt.

Vissa dagar tror jag att du kommer tillbaka och ibland känner jag för att ringa dig, men lika fort går den idén bort.

Syster jag saknar dig, jag längtar efter dig. Jag vill krama om dig och aldrig släppa taget, livet kommer aldrig bli som förut, livet mörknade dagen du försvann.

När jag sitter vid din grav känner jag av din närhet men klarar ej av det, frustrationen tar över och allting jag vill är att träffa dig, se dig.

Du förtjänade ett långt liv fyllt av kärlek glädje och lycka, som du spred när du var i livet, men ditt liv brutalt togs ifrån dig, det är orättvisan som är så svår att glömma eller acceptera - någonting jag aldrig kommer att kunna göra.

Jag vet att du är på en bättre plats än denna världen. Det vet jag.

Livet väljer jag att leva för att min tid inte är kommen, döden den skrämmer mig inte, för då vet jag att jag får träffa dig igen.

livet lever jag för dig, du finns med mig, vid min sida, för all evighet, i mitt hjärta sinne och minne. Jag älskar dig syster.

Var tvungen att skriva av mig

• Svar på tråden Ditt liv togs ifrån dig
  • Anonym (N)

STOR BAMSE JÄTTE KRAM!!

Har ingenting att säga, vill bara hålla om dig länge och torka dina tårar.

• Mikaelayasar

Sänder kärlek till dig. Må hon vila i frid. <3<3<3

• Anonym (Sorg)

Det här hade jag kunnat skriva ord för ord, utom att det för dig handlar om en älskad syster och för mig om ett älskat barn.
    Tänk att sorgen som är så olika så individuell, ändå är så lika.
    Det var två år sen lite drygt mitt barn dog och det är två år sen du förlorade din syster, men ändå inte, för precis som du är jag övertygad om att dom vi älskar finns kvar nånstans och dom väntar på oss när det blir vår tur, men än är vi inte välkomna, 
    Vi har ett liv att leva först, det är vad dom hade velat.
    Jag är bara så ledsen att du behöver gå igenom det här.
    Jag hoppas att du kan finna tröst i känslan av att dom vakar över oss och dom finns kvar.
    Häromkvällen var jag ute med min hund och det finns en gatlykta precis där min hund ofta vill stå en stund och nosa.
    Ibland när vi står där min hund och  jag så släcks eller flimrar lampan till.
    Så var det i fredags och jag sa är det du R (mitt barn) mår du bra, har du det bra.
    Lampan flimrade till då.
    Så jag fortsatte och sa det mitt hjärta kände, jag sa "Jag älskar dig ingenting, inte ens döden kan ändra det"
    Då lös lampan upp, starkt och klart.
    Då blev jag alldeles varm i hela kroppen, trots att det blåste hårt och kallt.
    Sånt ger mig tröst och det var bara ett av många exempel på hur han visar sig och söker kontakt.
    Sen får var och en tro som hen vill, men för mig är det här bevis nog gott.

Får jag fråga vad som hände med din syster? 
    Sorgen är en manifestation av din kärlek till henne, på så sätt vacker på sitt vis.
    Hon fanns, hon var viktig, hon är älskad. {#emotions_dlg.flower}Hjärta

• Anonym (Jagsaknardig)
    Anonym (Sorg) skrev 2018-03-04 06:26:02 följande:

Det här hade jag kunnat skriva ord för ord, utom att det för dig handlar om en älskad syster och för mig om ett älskat barn.

Tänk att sorgen som är så olika så individuell, ändå är så lika.

Det var två år sen lite drygt mitt barn dog och det är två år sen du förlorade din syster, men ändå inte, för precis som du är jag övertygad om att dom vi älskar finns kvar nånstans och dom väntar på oss när det blir vår tur, men än är vi inte välkomna, 

Vi har ett liv att leva först, det är vad dom hade velat.

Jag är bara så ledsen att du behöver gå igenom det här.

Jag hoppas att du kan finna tröst i känslan av att dom vakar över oss och dom finns kvar.

Häromkvällen var jag ute med min hund och det finns en gatlykta precis där min hund ofta vill stå en stund och nosa.

Ibland när vi står där min hund och  jag så släcks eller flimrar lampan till.

Så var det i fredags och jag sa är det du R (mitt barn) mår du bra, har du det bra.

Lampan flimrade till då.

Så jag fortsatte och sa det mitt hjärta kände, jag sa "Jag älskar dig ingenting, inte ens döden kan ändra det"

Då lös lampan upp, starkt och klart.

Då blev jag alldeles varm i hela kroppen, trots att det blåste hårt och kallt.

Sånt ger mig tröst och det var bara ett av många exempel på hur han visar sig och söker kontakt.

Sen får var och en tro som hen vill, men för mig är det här bevis nog gott.

Får jag fråga vad som hände med din syster? 

Sorgen är en manifestation av din kärlek till henne, på så sätt vacker på sitt vis.

Hon fanns, hon var viktig, hon är älskad. 

Så olika men så individuell men ändå så lika, du tog orden ifrån min mun. Fast jag aldrig kan tänka mig hur det är att mista sitt barn så tror jag att det är som en kniv i hjärtat dag in och dag ut, något som plågar en varje dag. Jag tror att din dotter vakar över dig lika mycket som min älskade lilla syster vakar över mig. Dem är en på en plats där dom är menade att vara, jag tror att allting har en mening, jag tror att dom är på en mycket finare plats där det aldrig mörknar, där dom flyger med andra änglar vid sidan och vakar över oss, väntar på oss och längtar efter oss. Lika mycket som vi längtar efter dem. Min syster finns med mig vart jag än går och när jag skrattar så vet jag att hon skrattar tillsammans med mig. Hon är min sorg min kärlek, att göra henne besviken finns inte på kartan.

Du verkar vara en stark människa som bär på en sådan otrolig sorg och jag tror att ditt barn är stolt över att ha dig som förälder, att du lever för honom och tar dig igenom livet trots bortgången. Du kände hans energi och han fanns där, han lyssnade och ville ge dig ett tecken. Jag har varit med om en liknande händelse och jag tror på det jag såg. Jag beklagar sorgen din.

Min syster blev mördad när vi var utomlands, hennes liv brutalt togs ifrån henne, allting gick så fort. Jag ville inte se henne men däremot minnas henne så som hon var.

Beklagar återigen. All kärlek och respekt till dig.
  • Anonym (Jagsaknardig)

Kärlek och respekt till er <3

• Anonym (Syster till två)

Börjar tåras direkt jag läser jag har systrar två stycken och det band man har till sin syster är alltid helt unikt.

Jag är så fruktansvärt ledsen att läsa om din sorg beklagar av hela mitt hjärta, har ibland när jag åkt långt bort från min ena syster drömt mardrömmar att något hänt henne och varje gång har jag ringt henne för att se att hon är säker.

Jag önskade jag hade något vettigt att skriva, klokt att du ventilerar med oss här det kan vara så hjälpsamma människor fast de är anonyma för alla människor har ju en sak gemensamt,

vi känner. Och jag känner med dig.

Kram !!!

• Anonym (Hm)

Beklagar, en stor varm kram.

• Anonym (Sorg)
    Anonym (Jagsaknardig) skrev 2018-03-04 17:25:51 följande:
    Så olika men så individuell men ändå så lika, du tog orden ifrån min mun. Fast jag aldrig kan tänka mig hur det är att mista sitt barn så tror jag att det är som en kniv i hjärtat dag in och dag ut, något som plågar en varje dag. Jag tror att din dotter vakar över dig lika mycket som min älskade lilla syster vakar över mig. Dem är en på en plats där dom är menade att vara, jag tror att allting har en mening, jag tror att dom är på en mycket finare plats där det aldrig mörknar, där dom flyger med andra änglar vid sidan och vakar över oss, väntar på oss och längtar efter oss. Lika mycket som vi längtar efter dem. Min syster finns med mig vart jag än går och när jag skrattar så vet jag att hon skrattar tillsammans med mig. Hon är min sorg min kärlek, att göra henne besviken finns inte på kartan.

Du verkar vara en stark människa som bär på en sådan otrolig sorg och jag tror att ditt barn är stolt över att ha dig som förälder, att du lever för honom och tar dig igenom livet trots bortgången. Du kände hans energi och han fanns där, han lyssnade och ville ge dig ett tecken. Jag har varit med om en liknande händelse och jag tror på det jag såg. Jag beklagar sorgen din.

Min syster blev mördad när vi var utomlands, hennes liv brutalt togs ifrån henne, allting gick så fort. Jag ville inte se henne men däremot minnas henne så som hon var.

Beklagar återigen. All kärlek och respekt till dig.
    Tack för dina fina ord, dom värmer mig.
    Så fruktansvärt med din syster det måste ha kommit som en total chock.
    Jag kommer aldrig förstå hur man kan ta någons framtid från någon och inte bara det, även lämna anhöriga kvar som också får sin framtid förändrad för alltid.
    Hur kan man ta sig den rätten, helt obegripligt.
    Jag beklagar verkligen.

Du och jag verkar tro ganska lika om livet efter.
    Jag läser just nu en bok som heter "Min son och livet efter detta", finns även en blogg om honom som hans mamma startat.
    Jag tror väl inte på varje ord men det är en bok som ger tröst och en hel del tror jag på.
    Ett litet lästips.

Har du varit hos ett medium nångång?
    Jag gick till en och jag hade en tid på eftermiddagen hos henne, när jag kom dit klagade mediumet och sa att nästa gång skulle jag få komma direkt på morgonen.
    För min son hade kommit dit redan på morgonen sa hon och drällt omkring henne och väntat på att jag skulle komma, han hade varit så ivrig. 

Hon berättade att min mormor hade varit mycket hos mig, hon ville trösta mig men visste inte hur.
    Hon berättade om ett fotografi som R ville att jag skulle ta fram och sätta på hans minnesbord, nu hänger det i förstoring ovanför bordet. 
    Och hon hälsade från min döda moster med hennes namn som är ytterst ovanligt.
    Och mycket mer, men det bästa var att min son sa att han mådde bra nu och att han inte hade haft ont eller varit rädd när han dog, det hade gått så fort och han hade inte fattat själv hur sjuk han var.
    Då kom tårarna, för det hade varit min största rädsla.
    Det var fantastiskt och jag mådde så mycket bättre efter det mötet.

Precis som du så är jag inte längre rädd för döden, hur kan jag vara det när så många som jag älskar finns där och väntar på mig, framförallt får jag återigen vara med min son då. 
    Men först har jag ett liv att leva här. 
  • Anonym (Jagsaknardig)
    Anonym (Sorg) skrev 2018-03-04 18:01:40 följande:

Tack för dina fina ord, dom värmer mig.

Så fruktansvärt med din syster det måste ha kommit som en total chock.

Jag kommer aldrig förstå hur man kan ta någons framtid från någon och inte bara det, även lämna anhöriga kvar som också får sin framtid förändrad för alltid.

Hur kan man ta sig den rätten, helt obegripligt.

Jag beklagar verkligen.

Du och jag verkar tro ganska lika om livet efter.

Jag läser just nu en bok som heter "Min son och livet efter detta", finns även en blogg om honom som hans mamma startat.

Jag tror väl inte på varje ord men det är en bok som ger tröst och en hel del tror jag på.

Ett litet lästips.

Har du varit hos ett medium nångång?

Jag gick till en och jag hade en tid på eftermiddagen hos henne, när jag kom dit klagade mediumet och sa att nästa gång skulle jag få komma direkt på morgonen.

För min son hade kommit dit redan på morgonen sa hon och drällt omkring henne och väntat på att jag skulle komma, han hade varit så ivrig. 

Hon berättade att min mormor hade varit mycket hos mig, hon ville trösta mig men visste inte hur.

Hon berättade om ett fotografi som R ville att jag skulle ta fram och sätta på hans minnesbord, nu hänger det i förstoring ovanför bordet. 

Och hon hälsade från min döda moster med hennes namn som är ytterst ovanligt.

Och mycket mer, men det bästa var att min son sa att han mådde bra nu och att han inte hade haft ont eller varit rädd när han dog, det hade gått så fort och han hade inte fattat själv hur sjuk han var.

Då kom tårarna, för det hade varit min största rädsla.

Det var fantastiskt och jag mådde så mycket bättre efter det mötet.

Precis som du så är jag inte längre rädd för döden, hur kan jag vara det när så många som jag älskar finns där och väntar på mig, framförallt får jag återigen vara med min son då. 

Men först har jag ett liv att leva här. 

Det kom som en chock, den värsta mardrömmen, det var så overkligt.. det finns dagar då jag tror att hon kommer tillbaka att hon bara är på en resa, att hon kommer ringa mig.. jag ser henne i mina drömmar ibland.. det gör så ont. Mest av allt tänker jag på vad hon fick gå igenom, hennes sista ögonblick i livet, min älskade lilla syster. Jag önskade att det var jag och inte hon som miste sitt liv den kvällen.

Det ger mig tröst av att veta att hon är på en bättre plats med fina änglar precis som den hon var. Tack för dem fina orden det värmer i mitt hjärta.

Jag har inte varit hos ett medium för det skrämmer mig, jag känner av hennes närhet ibland och det ger mig lugn och ro. Jag tycker det är intressant att höra historier men skulle aldrig själv gå hela vägen och kontakta ett medium. Tack för tiden du lägger ned för att berätta. Får jag fråga vad som hände med ditt barn?
  • Anonym (Jagsaknardig)
    Anonym (Syster till två) skrev 2018-03-04 17:34:56 följande:

Börjar tåras direkt jag läser jag har systrar två stycken och det band man har till sin syster är alltid helt unikt.

Jag är så fruktansvärt ledsen att läsa om din sorg beklagar av hela mitt hjärta, har ibland när jag åkt långt bort från min ena syster drömt mardrömmar att något hänt henne och varje gång har jag ringt henne för att se att hon är säker.

Jag önskade jag hade något vettigt att skriva, klokt att du ventilerar med oss här det kan vara så hjälpsamma människor fast de är anonyma för alla människor har ju en sak gemensamt,

vi känner. Och jag känner med dig.

Kram !!!

Tack för dina fina ord det värmer i mitt hjärta, Jag har själv haft många hemska drömmar tidigare och när man vaknar upp känner man tacksamhet samtidigt en lättnad att det fortfarande finns tid. Ta vara på varje ögonblick livet ger dig med din familj och dina systrar. Önskar dig ett långt liv fyllt av lycka välmående glädje och kärlek, kram!
  • Anonym (Jagsaknardig)
    Anonym (Hm) skrev 2018-03-04 17:54:45 följande:

Beklagar, en stor varm kram.

Tack så mycket. <3
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Jagsaknardig) skrev 2018-03-05 16:59:35 följande:
    Det kom som en chock, den värsta mardrömmen, det var så overkligt.. det finns dagar då jag tror att hon kommer tillbaka att hon bara är på en resa, att hon kommer ringa mig.. jag ser henne i mina drömmar ibland.. det gör så ont. Mest av allt tänker jag på vad hon fick gå igenom, hennes sista ögonblick i livet, min älskade lilla syster. Jag önskade att det var jag och inte hon som miste sitt liv den kvällen.

Det ger mig tröst av att veta att hon är på en bättre plats med fina änglar precis som den hon var. Tack för dem fina orden det värmer i mitt hjärta.

Jag har inte varit hos ett medium för det skrämmer mig, jag känner av hennes närhet ibland och det ger mig lugn och ro. Jag tycker det är intressant att höra historier men skulle aldrig själv gå hela vägen och kontakta ett medium. Tack för tiden du lägger ned för att berätta. Får jag fråga vad som hände med ditt barn?
    Just den känslan, önskan om att det vore man själv istället som hade drabbats, den känner jag igen.
    Ge mig sjukdomen, gör mig till kanonmat i Syrien eller låt mig gruppvåldtas till döds, vad som helst, bara låt honom få leva, vad som helst.
    Jag har bett, vrålat, gråtit, förbannat och tiggt, men det går inte att förhandla med döden. 

Min son dog i influensan som skapade en lunginflammation som i sin tur gav en akut blodförgiftning.
    Han gick från frisk till död på 48 timmar. 
    Han kom från mig, jag har burit honom inom mig och han bar mina gener, när han dog, så dog också en bit av mig, det var som en vital kroppsdel slets bort från mig.
    Och när jag begravde honom så begravde jag också en del av mig själv.
    Idag lever jag som stympad, men jag har lärt mig att det går att leva även som stympad, men det blir aldrig som tidigare, jag kan aldrig bli hel igen. 

Ta hand om dig och kram på dig. 
Svar på tråden Ditt liv togs ifrån dig