• Anonym (MrM)

Cannabis i kroppen, hur länge?

Hejsan, kan väl börja med att jag vet inte om detta hör hemma i detta forumet eller på hemsidan överlag så om jag bryter mot nån regel så ber jag om ursäkt! 

Jag kan väl vara ärlig med att jag röker cannabis då och då, ni får tycka vad ni vill om det... men på en vecka kanske 2-3 gånger max. I vintras blev jag tagen och erkände att jag hade rökt en vecka tidigare på fest så blev pissad och fick böter. 

Nu hade trafikverket blandad sig in angående mitt körkortstillstånd så jag ska på möte med soc den 15 mars där jag inte behöver kissa om jag inte vill, dock tänkte jag visa att jag är en "bra" människa och ska kissa.  

Så min fråga är väl, hur länge sitter cannabis i blodet, har hört allt från 1 dag till 30 dagar beroende på hur mycket man rökt... senaste jag rökte nu är 4 dagar sen och tänkte hålla mig tills den 15onde. Kommer jag klara det, om inte har ni tips hur man kan "speeda" upp processen att få det ur systemet?

Ålder 20 (97)

Längd ~195 cm

Vikt 87-88 kg

Bästa! /MrM Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2018-03-02 22:17
    (update) Röker inte nonstop 2-3 gånger i veckan varje vecka, har hänt att jag har tagit 1 månads paus mellan varven osv
  • Svar på tråden Cannabis i kroppen, hur länge?
  • Anonym (Sativa)

Svettas ut de bara.

Drick massor och träna så du svettas. Tror man kan beställa hem egna test, vet inte om du hinner.

Vissa gör av med det snabbt andra inte. Googla på det. Borde få bättre svar från google än familjeliv ^^

• Anonym (=='"""")

När jag pissade en månad senare syntes inget. När min pojkvän pissade en vecka senare syntes det.

• Anonym (x smoker)

Helt olika beroende på hur mycket / hur bra grejer det var.
    Drick citronvatten och träna, svettas som tidigare skrev. Gå helst ner 2-4 kg. 

Har transportstyrelsen lagt sig i så kommer du antagligen vara tvungen att lämna ditt urin för att få behålla körkortet. Du kommer antagligen även behöva gå och lämna prover under 6,12 mån för att sen lämna läkarintyg. Räkna med minst, minst 10K för detta.

Lycka till!

• Anonym (MrM)
    Anonym (x smoker) skrev 2018-03-03 02:08:04 följande:

Helt olika beroende på hur mycket / hur bra grejer det var.
    Drick citronvatten och träna, svettas som tidigare skrev. Gå helst ner 2-4 kg. 

Har transportstyrelsen lagt sig i så kommer du antagligen vara tvungen att lämna ditt urin för att få behålla körkortet. Du kommer antagligen även behöva gå och lämna prover under 6,12 mån för att sen lämna läkarintyg. Räkna med minst, minst 10K för detta.

Lycka till!

Hej "xsmoker" tack för tipsen! Jag måste bara säga att jag inte har nått körkort. Jag har hållit på med körkortet innan med misslyckats med teorin med 1-2 frågor ifrån hela tiden så det jag menar med "körkortstillstånd" är att transportstyrelsen ska bestämma om jag ska få övningsköra eller inte och då behöver man ett körkortstillstånd. Men om dom kommer kräva mig på 5-10 lax för detta då ger jag fan upp!!
  • klyban

Frågan är faktiskt omöjlig att svara på, och går bra ge svar som innehåller stora spann.
    Dock efter ett röktillfälle så är det spårbart i ca 8-10h efter intag, och i urin 2-7 dagar och ett rök tillfälle.
    Dock har en del pissar rent redan efter 1 dag, så väldigt svårt och veta.

hur många meter var det?
  • Anonym (BD)

Ja det tar tre veckor ungefär för att inte synas på piss

• klyban
    Anonym (BD) skrev 2018-03-20 04:57:24 följande:
    Ja det tar tre veckor ungefär för att inte synas på piss

Det är väldigt svårt och sia om.
    Men så få tillfällen och sen längre uppehåll, så är nog MAX 2 veckor mer troligt mer 8-10 dagar.
    Men som sagt vad svårt och sia om.

THC däremot det finns bara i spårbara mängder i 8-10h efter intag i blodet.

hur många meter var det?
Svar på tråden Cannabis i kroppen, hur länge?