• Unknown

Efter ett MA

Fick ett MA i vecka 10, fostret dog redan i vecka 6. Fick medicinsk hjälp och det är nu 8 dagar sedan.

Har fått sån värk i äggstockarna ikväll och tog ett ÄL test, positivt! Kan man ha ägglossning så snabbt efter ett missfall/MA och bör man va försiktig nu eller kan man köra på innan den ?första? mensen?!

(Testat med gravtester som redan är negativa eftersom hormonerna sjönk redan innan vi fostret kom ut) har slutat blöda.

• Svar på tråden Efter ett MA
  • LovisaM

Efter missfall så har jag fått order att vänta en mens och ibland även 2 mensar.

• Unknown

Får kanske vara försiktig nu ett tag då! Trodde det skulle ta ett tag innan kroppen fick ägglossning och mens igen! :)

• Hallonpigan

Det är inga problem att köra direkt! Enda anledningen till varför bm rekommenderar en att vänta är för att man just gått igenom en jobbig process (mentalt) och helst bör vänta för den sakens skull.

Men känner man sig redo så finns det inget som kan stoppa en!

• Unknown
    Hallonpigan skrev 2018-03-02 21:10:17 följande:

Det är inga problem att köra direkt! Enda anledningen till varför bm rekommenderar en att vänta är för att man just gått igenom en jobbig process (mentalt) och helst bör vänta för den sakens skull.

Men känner man sig redo så finns det inget som kan stoppa en!

Efter mycket googlande hittade man så många olika svar så ringde faktiskt kvinnokliniken för att rådfråga. Vi vill bli gravida igen så ville veta när det är bäst och fick faktiskt samma svar som du just skrev att det inte är något problem annat än att kroppen ska få läka fysiskt och psykiskt men när man slutat blöda och kroppen har ägglossning är den återställd då måste man själv avgöra hur man känner att man vill. Sen att man isåfall mäter gravlängd vi ultraljud oftast då det är svårare att beräkna utan en senaste mens och inte riktigt vet när äl kommer :)
  • Idapou
    Unknown skrev 2018-03-05 17:50:46 följande:

Efter mycket googlande hittade man så många olika svar så ringde faktiskt kvinnokliniken för att rådfråga. Vi vill bli gravida igen så ville veta när det är bäst och fick faktiskt samma svar som du just skrev att det inte är något problem annat än att kroppen ska få läka fysiskt och psykiskt men när man slutat blöda och kroppen har ägglossning är den återställd då måste man själv avgöra hur man känner att man vill. Sen att man isåfall mäter gravlängd vi ultraljud oftast då det är svårare att beräkna utan en senaste mens och inte riktigt vet när äl kommer :)

Detta var så skönt att läsa! Jag har också gått igenom ett MA nyss, och det enda jag kan tänka på är att bli gravid igen. Har precis som du googlat och fått tvetydiga svar. Känns ju som att om jag blir gravid så är kroppen redo? Jag har blivit lovad tidigt UL vid ny graviditet av läkaren som konstaterade mitt MA, så då får de väl räkna ut hur långt gången jag är då isf. Förutsatt att det tar sig på första försöket :)
Svar på tråden Efter ett MA