Med 4 barn, varav 2 i äldre tonåren, 1 mitt i tonåren och en på lågstadiet så är det så klart svårt att avgöra. De tre äldsta köper själva för sina pengar. Igår i skidbacken köpte ungarna godis för ca 30 kr var, en vanlig, liten chokladkaka och en liten påse nappar i storleksordning, och sedan blev det även varsin glass för mellan 25 och 32 kr var på sjukhuset, då stora tjejen trillade illa och bröt sig.
Det jag vet annars är att vi serverar efterrätt 3 dagar i veckan och det finns alltid glass i frysen. Det är kanske 300 kr i veckan. Ungefär en gång i månaden åker vi tillsammans hela familjen och storhandlar, och då kan vi köpa både chips och andra snacks, lösgodis, godispåsar och annat gott för säkert en femhundring. Det brukar räcka lite längre än 2 veckor.
Idag till exempel var stora tjejen och hennes pappa och handlade och då köpte de lösviktschoklad till oss för 50 kr. Inte i karamellkungen-lådorna för 60 kr per kg, då, utan chokladpraliner från Dordoné/Lyxkonfektyr, som kostar 200 kr kilot.
Det jag vill säga är att priset inte nödvändigtvis säger så mycket, eftersom det varierar kraftigt med båda vad man köper och var man köper det.