• Anonym (Tjejen med smärtor)

Biverkningar av Oxycontin

Har kronisk smärta och har provat en massa olika smärtstillande medicin.

Just nu använder jag 30 mg oxycontin morgon och kväll och 10 mg oxynorm 1-2 ggr om dagen. Nu efter ca 1,5 år med dessa tabletterna har jag börjat få yrsel, kan det vara en biverkning som kommit så här sent? Nån annan som vet?

• Svar på tråden Biverkningar av Oxycontin
  • Anonym (J)

Yrsel är en av biverkningarna, står med i bipacksedeln. Har du dessutom tagit det såpass länge så är det nog inte så konstigt att kroppen börjar reagera.

Ja det stämmer att det står i FASS, men tänkte att det kändes konstigt att helt plötsligt en dag så blev jag bara jätteyr från ingenstans utan att ha känt av något innan. Trodden att biverkningar kom ?krypande?.....

• Anonym (Tips)

Prata med de på apoteket. De kan hjälpa dig med att kolla av din medicinering och biverkningar.

• klyban
    Anonym (Tjejen med smärtor) skrev 2018-02-25 00:56:51 följande:
    Ja det stämmer att det står i FASS, men tänkte att det kändes konstigt att helt plötsligt en dag så blev jag bara jätteyr från ingenstans utan att ha känt av något innan. Trodden att biverkningar kom krypande.....

Jag har svårt och se att dessa tabletter ska ge dig yrsel efter 1,5år kontinuerlig användning.
    Två scenarier som jag ser som troligast, att du är tillfället sjuk eller du fått bra starkare tabletter det senaste.

hur många meter var det?
  • Anonym (A)

Googla Oxycontin side effects long term. Och Withdrawal..

• klyban
    Anonym (A) skrev 2018-02-25 12:39:21 följande:
    Googla Oxycontin side effects long term. Och Withdrawal..
    Men jag får ingen indikation att hon ens slutat.
    hur många meter var det?

Jag har inte slutat ta Oxycontin, har haft högre dos dock men sänkt styrkan för att se om yrseln ger med sig. Har varit typ förkyld i 1 månad men är nu frisk och då kom yrseln.

Tänkte mer att kanske biverkningarna kommer när kroppen fått i sig medicinen länge.

Mår annars bra av medicinen, inte för att det hjälper jättebra mot smärtorna men det tar iallafall bort smärttopparna.

Svar på tråden Biverkningar av Oxycontin